دکتر مردانی: هر کس سرماخوردگی دارد یعنی کرونای دلتا گرفته است

به گزارش جهان صنعت نیوز:  مسعود مردانی در پاسخ به چرایی بی توجهی مسوولان نسبت به شمار بالای قربانیانِ کرونا اظهار کرد: دنیا با معضلی جدید رو به رو است و منابع سازمان جهانی بهداشت از یک پاندمی جدید صحبت کرده است.


وی افزود: هم اینک پاندمی کرونا رنگ و بوی اصلی خود را از دست داده و پاندمی «دلتا» ایجاد شده کشوری در دنیا نیست که از آسیبِ آن در امان نباشد. بسیاری واکسن ها نیز از «دلتا» مصونیت ندارند و بیمارانی که قبلا به کرونا مبتلا شده اند نیز مصون نیستند.

وی با بیان اینکه «دلتا» معادلات را کاملا در دنیا برهم ریخته است، تصریح کرد: این تعداد از بیمار و موارد جدید کرونا در هیچ یک از پیک های ۵گانه شاهد نبودیم. این واقعه استثنایی است و مخصوصِ ما نیست. ایتالیا دو ماه پیش اعلام کرد درها را به روی توریست باز کرده است ولی یکباره متوجه شدند موارد ابتلا به ۱۹ رسیده و امروز مجددا محدودیت ها را از سرگرفته است. چین که سرزمینی امن بود، امروز درگیر «دلتا» شده است.

مردانی ادامه داد: تنها مسئله ای که اتفاق افتاده است، این است که میزان مرگ و میر به شدتِ ابتدای کرونا نیست، چراکه واکسن زده ها ممکن است فرمِ خفیف تر بیماری را بگیرند ولی این مسئله نیز صد در صد نیست.

وی خاطرنشان کرد: سازمان جهانی بهداشت شدیدا نسبت به این مسئله در حال تحقیق است و حتی از «دلتا» به عنوان یک پاندمی جدید نام برده است. این به واقع یک ویروس عجیب و غریب است و هرکس ادعای سرما خوردگی کند، به او اعلام می کنیم حتما باید آزمایش دهد.

این فوق تخصص بیماری های عفونی گفت: یکی از راهکارها، ادامه واکسیناسیون است. بسیاری مردم اعلام می کنند با تزریق واکسن هم به کرونا مبتلا می شوند و حتی پرسنل پزشکی که واکسن های مختلفی زده اند، به بیماری مبتلا شده اند ولی این افراد به صورت سبک مبتلا شده اند و کارشان به مرگ نکشید.

مردانی افزود: در این مرحله، رعایت پروتکل ها از مرحله نخست بسیار مهم تر است. چون این ویروس بدین گونه است که اگر یکی از اعضای خانواده مبتلا شود، دیگران قطعا می گیرند.  شدیدا توصیه می کنم مردم استفاده از ماسک را جدی بگیرند.

اخبار برگزیده
شناسه : 207877
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا