دولت برنامه‌های ویژه‌ای برای توسعه محور شرق دارد

به گزارش جهان صنعت نیوز:  حسین مدرس خیابانی روز پنجشنبه در مراسم افتتاح همزمان سه طرح مهم صنعتی از جمله بخش ریسندگی کارخانه بافت بلوچ ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان که از طریق ویدئو کنفرانس به دستور رییس جمهوری انجام شد اظهارداشت: واحد ریسندگی کارخانه بافت بلوچ در سال ۷۸ به علت آتش‌سوزی تخریب و تعطیل شده بود که در سال ۹۴ احیای آن در دستور کار دولت تدبیر و امید قرار گرفت.

وی بیان کرد: امروز فاز نخست واحد ریسندگی کارخانه بافت بلوچ ایرانشهر با ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری به بهره‌برداری ‌رسید.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در مرحله دوم اجرای طرح در صدد هستیم تا سازمان گسترش با همکاری بخش خصوصی واحد بافندگی کارخانه بافت بلوچ ایرانشهر را راه‌اندازی کند تا زنجیره به سمت آخر که واحد رنگ‌رزی و چاپ است برسد و یک زنجیره اصلی نساجی و پوشاک در این کارخانه شکل گیرد.

وی بیان کرد: امیداوریم تا پایان دولت دوازدهم بتوانیم فاز دوم کارخانه بافت بلوچ یعنی راه‌اندازی بخش بافندگی انجام  و زمینه اشتغال ۳۰۰ نفر فراهم ‌شود.

مدرس خیابانی اظهارداشت: همچنین مجوز کشت پنبه که از سال ۵۳ به دلیل آفت در جنوب سیستان و بلوچستان متوقف شده بود از سوی وزارت جهاد کشاورزی اخذ شده است.

وی ادامه داد: در زنجیره کشت پنبه زمینه اشتغال حدود هفت هزار نفر از مردم منطقه فراهم می‌شود.

افتتاح طرح توسعه شرکت آرمان‌گسترنوین کنارک

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: طرح تولید انواع قوطی کنسرو به دلیل موقعیت تولید ماهی شیلاتی در جنوب سیستان وبلوچستان با ظرفیت هشت هزار تن در کنارک به بهره‌برداری رسید.

وی تصریح کرد: از سال قبل عزم جدی برای راه‌اندازی بندر چابهار از طریق وزارت صنعت، معدن و تجارت و به دستور رییس جمهوری شکل گرفت.

وی با بیان اینکه میزان پهلوگیری کشتی‌ها در بندرچابهار به ۲ برابر رسیده است، افزود: بیش‌از ۱۰۰ هزار تن کالا در این سه ماهه نخست امسال تخلیه شده که برابر کل میزان تخلیه پارسال بوده است.

مدرس خیابانی با بیان اینکه امروز همزمان ۲۰۰ هزار تن ظرفیت انبارهای طریق القدس چابهار افتتاح می‌شودافزود: همچنین طرح ایجاد مخازن روغن در بندر چابهار آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه اکنون کشتی های حامل انواع کالاهای اساسی بچز روغن در بندر چابهار می‌تواند پهلوگیری کند گفت: به منظور تخلیه و ذخیره سازی روغن نیز شرکت بازرگانی دولتی مخازنی با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن در این بندر ایجاد می‌کند.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهارداشت: بندر چابهار با راه‌اندازی راه آهن چابهار – زاهدان به عنوان سومین بندر لجستیکی و مهم تجاری کشور محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: امروز ۶ طرح بزرگ صنعتی و معدنی در سیستان و بلوچستان، فارس و اصفهان با سرمایه‌گذاری پنج هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در قالب طرح پویش ملی«تولید، تداوم امید» افتتاح شد.

مدرس خیابانی اظهارداشت: ۲ طرح بزرگ معدنی در استان فارس با هدف تولید ۳.۵ میلیون تن گندله آهن و ۱.۸ میلیون تن آهن اسفنجی با سرمایه گذاری پنج هزار میلیارد تومان توسط بخش خصوصی به بهره‌برداری رسید.

وی بیان کرد: مجموع تولید شمش فولادی در دولت تدبیر و امید به ۲ برابر رسیده که این طرح‌ها بر اساس این هدف، برای تکمیل کل زنجیره تولید فولاد در کشور طراحی شده‌ است.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تولید کنسانتره آهن از ابتدای دولت یازدهم و دوادزهم به دوبرابر رسیده، ضمن اینکه در حلقه بعدی نیز تولید گندله آهن به ۲ برابر و تولید آهن اسفنجی نزدیک به ۲ برابر شده بنابراین با اجرای این دو طرح در استان فارس، مجموع ظرفیت تولید گندله آهن به حدود ۵۶ میلیون تن رسیده است.

وی بیان کرد: طرح صنعتی دیگری به نام شهدینه آران هشت بهشت در استان اصفهان با سرمایه گذاری بالغ بر ۵۴۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۳۰۰ نفر افتتاح شد.

مدرس خیابانی تصریح کرد: امروز ایستگاه پنجم پویش ملی «تولید، تداوم امید» است که در قالب بهره‌برداری از ۲۰۰ طرح بزرگ پیشران صنعتی و معدنی از میان چهار هزار طرح دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد انتخاب شده‌اند.

وی افزود: در این پنج هفته که از عمر پویش ملی «تولید، تداوم امید» گذشته، ۲۵ طرح بزرگ صنعتی و معدنی به ارزش ۱۳۰۰ میلیارد تومان و با ایجاد اشتغالزایی سه هزار نفر به بهره‌برداری رسیده است.

 

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژهصنعت و معدن
شناسه : 120545
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا