دلیل بازداشت جین فوندا

جهان صنعت نیوز: امروز خبر بازداشت جین فوندا بازیگر سرشناس سینمای آمریکا در رسانه‌ها منتشر شد. او که در یک گردهمایی اعتراضی مقابل کنگره آمریکا بازداشت شد، قصد دارد از این پس هر جمعه روبه‌روی کنگره رفته و صدای اعتراضش را به گوش همه برساند. 


فوندا درباره برنامه‌اش برای مبارزه با گرمایش جهانی و تغییرات اقلیمی به ای‌بی‌سی گفت: «من به واشنگتن نقل مکان می‌کنم و تا عید شکرگزاری و کریسمس اینجا می‌مانم و در هر شرایطی هر جمعه ساعت ۱۱ روبه‌روی کنگره دست به عمل می‌زنم.»

این بازیگر ۸۱ ساله فعالیت‌های اجتماعی زیادی دارد و پیش از این نیز در سال‌های جنگ آمریکا با ویتنام در مخالفت با جنگ اقدامات زیادی کرده بود. او با سابقه طولانی در حمایت از محیط‌زیست درباره فعالیت‌های پر سروصدای اخیرش گفت: «گریتا تونبرگ دختر کوچولوی سوئدی که هر جمعه با پلاکاردش جلوی مجلس سوئد می‌رفت و دیگر دانش‌آموزان معترض در سراسر جهان که ریسک کردند و در این راه مایه گذاشتند تا به ما پیرها بگویند بیدار شوید، الهام‌بخش من شدند.»

به نظر بازیگر برنده ۲ جایزه اسکار مهم‌ترین مشکل بشریت امروز تغییرات اقلیمی و گرمایش جهانی است و باید درباره‌اش آگاهی‌رسانی کرد. 

بر اساس قوانین واشنگتن تجمع و مسدود کردن راه بدون مجوز در اماکن عمومی خلاف قانون است. به همین دلیل جین فوندا و ۱۶ نفر دیگر از همراهانش هنگام تجمع اعتراضی مقابل کنگره آمریکا بازداشت شدند. 

 

اجتماعی و فرهنگیاخبار برگزیده
شناسه : 54332
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا