درخواست صدور مجوز اضطراری استفاده از واکسن کووایران برکت

به گزارش جهان صنعت نیوز: دکتر مینو محرز امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بسیاری از کشورها در مرحله سوم تست بالینی واکسن کرونا با مجوز تزریق اضطراری اقدام به تزریق واکسن به مردم کردند و ما از وزارت بهداشت می خواهیم این مجوز را صادر کند تا از دغدغه های مردم در این زمینه کاسته شود.

 

واکسن قاچاق به هیچ وجه نزنید

وی با یادآوری اینکه زنجیره سرد واکسن بسیار مهم است، از مردم تقاضا کرد که واکسن قاچاق را به هیچ وجه نباید بزنند. اینکه در خیابان ناصر خسروی تهران با ۱۵ میلیون پول واکسن کرونا عرضه می کنند، کار کاملا اشتباهی است.
این پزشک متخصص ادامه داد: شاید برخی از ما با گفتن مطالبی مانند اینکه داروی یا واکسن ایرانی خوب نیست، یک مقدار مردم را بی اعتماد کردیم.

 

اعتبار علمی خود را برای واکسن ایران برکت گذاشتم

وی با بیان اینکه خودم این واکسن را تزریق و آنتی بادی خوبی پیدا کردم گفت: نزدیک ۵۰ سال اعتبار علمی را برای این واکسن گذاشتم و به مردم می گویم که واکسن خوبی است .
محرز ادامه داد: این واکسن تحت نظارت ما و براساس استانداردهای بین المللی تهیه شده و واکسن بسیار خوبی است.

محرز با یادآوری اینکه مستندات مصون بودن این واکسن ایرانی وجود دارد، گفت: این واکسن کیفیت بالایی دارد و دقیق روی آن کار شده و تمام متخصصان با دقت در تلاش برای تولید این واکسن هستند.

مسوول نظارت بر مطالعات بالینی واکسن کوو ایران برکت بیان داشت: ما پزشکان اعتبار علمی خودمان را برای تولید واکسن ایمن، موثر و کارا گذاشتیم و با کسی هم در این مسیر، شوخی نداریم.   

متخصص بیماری های عفونی تاکید کرد: تمام مراحل ساخت و کارآزمایی بالینی براساس استاندارد و علمی داریم طی می کنیم و فازهای اول و دوم تست انسانی را با موفقیت پشت سر گذاشتیم.

محرز ادامه داد: از پنجم دی ماه مطالعات این واکسن در کشور آغاز شده و الان که بیش از ۴ ماه از این مطالعه می گذارد فاز سوم تست انسانی این واکسن  در حال انجام است.
 

امکانات تولید همه جور واکسن و دارو را در ایران داریم

وی با یادآوری اینکه ایران امکان تولید همه جور واکسن و دارو را دارد، اظهار داشت: یک ساختمان عظیم مخصوص واکسن اچ پی وی در این سیستم تاسیس شده و به زودی واکسن زگیل هم به بازار خواهد داد.
محرز تاکید کرد که اگر امکانات در اختیار جوانان باهوش و مستعد ایرانی قرار گیرد، می تواند اقدامات خوب و بزرگی را انجام دهد.

تزریق انسانی مرحله اول مطالعات بالینی نخستین واکسن کرونا ساخت محققان ایرانی با نام «کُوو ایران برکت» روز سه شنبه (نهم دی ماه) با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاون علمی و فناوری رییس جمهوری روی سه داوطلب آغاز شد.

تاکنون به ۲۰ هزار داوطلب در مرحله سوم واکسن کوو ایران برکت تزریق شده است که نیمی از آنان در شهرهای تهران و کرج دوز اول واکسن خود را دریافت کردند.

این طرح در ۶ شهر اجرا می شود. از ۲۴ اردیبهشت ماه در تهران و کرج آغاز شده است و کار تزریق به سایر داوطلبان از هفته آینده در چهار شهر دیگر شروع خواهد شد.

مجوز استفاده اضطراری به این معنا است که یک محصول پزشکی مجوز ویژه سازمان غذا و دارو را می گیرد تا در مواقع اضطراری استفاده شود، اما هنوز به مرحله تایید کامل نرسیده است.

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژه
شناسه : 193287
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا