خط تولید صافی دیالیز در البرز راه اندازی شد

جهان صنعت نیوز: احمد غیبی مدیرعامل شرکت سها یک در این آیین با قدردانی از حمایت های استاندار البرز برای احیای این خط تولید گفت: با راه اندازی دوباره خط تولید صافی های دیالیز و توسعه آن علاوه بر صرفه‌جویی ارزی برای ۱۰۰ نفر اشتغال ایجاد شد.

وی ادامه داد: سالانه ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار عدد صافی دیالیز در این مجموعه تولید خواهد شد.

غیبی با اشاره به اینکه  اکنون تعداد زیادی بیمار در کشور درگیر مشکل کلیوی هستند، گفت: در زمان حاضر ۴۵ درصد نیاز بازار توسط شرکت سها و ۵۵درصد توسط بخش خصوصی تأمین می‌شود.

استاندار البرز در این مراسم  گفت: کاهش خروج ارز و ایجاد اشتغال در گرو بهره‌مندی از تولیدات با کیفیت داخلی است.

عزیزاله شهبازی اظهار داشت: البرز در جذب تسهیلات رونق تولید در کشور فعال بوده و عملکرد خوبی داشته است.
وی افزود: شرکت تولید تجهیزات پزشکی هلال احمر ایران  بزرگترین مجتمع صنعتی و مدرن تولید و تجهیزات پزشکی و اولین کارخانه تولید صافی دیالیز در کشور است.

استاندار البرز نیز با قدردانی از خوش قولی مجموعه سها یک  برای راه اندازی دوباره و زودتر از موعد خط تولید صافی های دیالیز گفت: خط تولید صافی‌های دیالیز این شرکت در جریان تحریم های ظالمانه غربی ها از مدار خارج شده بود که با پیگیری های انجام شده و طی پیگیرهای یک ماه گذشته مقرر شد تا این خط با تزریق تسهیلات رونق تولید به میزان ۳۰۰ میلیارد ریال در قالب سرمایه در گردش و تجهیزات احیا گردد که خوشبختانه امروز زودتر از موعد و توان کارشناسان و مهندسان ایرانی به چرخه تولید بازگشت.

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور اظهار داشت: بیماران کلیوی از جمله بیماران خاص هستند که در دوران بیماری متحمل مشکلات فراوانی می شوند.

محمود رضا پیروی گفت: در ایران  ۳۱ هزار و ۵۰۰ بیمار دیالیزی وجود دارد  که پیش‌بینی می شود تا ۱۰ سال آینده تعداد آنها به ۵۰ هزار نفر برسد.

وی ضمن تشکر از استاندار البر در خصوص کمک به راه اندازی و احیای دوباره  خط تولید صافی دیالیز اظهار داشت: با راه اندازی این مجموعه سالانه ۲ و نیم میلیون صافی دیالیز تولید خواهد شد که کمک بسزایی به کشور و بیماران خواهد داشت.

پیروی افزود: سها ۴۵ درصد از نیاز کشور به صافی های دیالیز را تامین می کند و قصد داریم با رفع موانع و مشکلات این میزان از تولید را افزایش دهیم.

 شرکت سها وابسته به هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در شهرستان ساوجبلاغ ۱۲۰۰ کارگر دارد

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 68619
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا