خانه‌های پایتخت در دی‌ماه ۳ درصد گران شد

به گزارش جهان صنعت نیوز قیمت مسکن بعد از شهریورماه در حال کاهش بود، اما مجددا از آذرماه با افزایش حدود ۷ درصدی نسبت به ماه قبل (آبان) به میانگین قیمتی هر متر مربع ۱۳ میلیون ۴۷۴ هزار تومان رسید و اکنون میانگین قیمتی ۱۳ میلیون و ۸۸۲ هزار تومانی را تجربه می‌کند.


گزارش وزارت راه و شهرسازی که به صورت ماهیانه وضعیت بازار مسکن در تهران را به تفکیک مناطق مختلف گزارش می‌دهد،از تعداد ۱۰ هزار و ۸۶۲ معامله خرید و فروش مسکن در این ماه خبر می‌دهد که نسبت به ماه قبل حدود ۱۲ درصد رشد داشته است با این حال شاهد افزایش نسبی میانگین قیمت مسکن نسبت به ماه قبل تر هستیم.

همچنین ارزش ریالی قراردادهای انجام شده در دی‌ماه ۹۸ بالغ بر ۱۱ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان است که از رشد ۱۴ درصدی نسبت به ماه قبل خبر می‌دهد.

بر اساس ارقام مندرج در این گزارش، قیمت گران‌ترین منطقه در تهران مثل ماه‌های گذشته به منطقه یک رسیده است با این تفاوت که در آذرماه امسال متوسط قیمت خانه در این منطقه در هر متر مربع نسبت به ماه گذشته (آبان) بیش از پنج میلیون تومان افزایش قیمت داشته است، اما در دی ماه نسبت به آذرماه کاهش قیمت دارد.

بدین ترتیب قیمت خانه در منطقه یک تهران در دی ماه به میانگین قیمتی ۳۰ میلیون و ۲۱۸ هزار تومان رسید. این رقم در آذرماه امسال ۳۰ میلیون و ۸۵۴ هزار تومان و در آبان ماه ۲۴ میلیون و ۹۸۶ هزار تومان در هر متر مربع بود.

در منطقه ۵ تهران که معمولا بیشترین معاملات مسکن پایتخت را به خود اختصاص می‌دهد، با افزایش قیمت حدود ۶۰۰ هزار تومانی نسبت به ماه قبل مواجه هستیم و خانه در این منطقه در هر متر مربع به میانگین قیمتی ۱۶ میلیون و ۴۳۹ هزار تومان رسید. این رقم در ماه گذشته (آذر) ۱۵ میلیون و ۸۴۸ هزار تومان بود.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 85304
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا