تیکه بنزینی محمد معتمدی در اولین کنسرتش 

جهان صنعت نیوز: شب گذشته -جمعه اول آذرماه- اولین کنسرت «محمد معتمدی» با همکاری موسسه مأوا در تالار ۳ هزار نفره وزارت کشور برگزار شد.


بنا بر این گزارش، این کنسرت که با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شده بود، با ترانه «حالا که می‌روی» آغاز شد و معتمدی اعلام کرد که این قطعه مربوط به تیتراژ سریال تلویزیونی «گرگ و میش» به کارگردانی همایون اسعدیان است و پس از اجرای این قطعه اثر «پناه آخر» که تیتراژ سریالی به همین نام است، با شعر سجاد عزیزی و آهنگسازی محمدرضا چراغعلی را برای مخاطبان اجرا کرد.

«باور نمی‌کنی»، «دل‌های فروشی»، «حالا که می‌روی»، «نشانی»، «غم پنهان»، «آفرینش»، «کوچه انتظار» و «کجایی» قطعات تشکیل دهنده آلبوم «حالا که می روی» هستند.

معتمدی همچنین در ابتدای اولین کنسرت گفت: بسیار خوشحالیم که پس از یک سال موفق شدیم آلبوم «حالا که می‌روی» را روی صحنه ببریم که این کنسرت به نوعی اولین اجرای زنده آلبومی است که خوشبختانه مورد توجه شما عزیزان قرار گرفت. به هر حال در شرایطی که این روزها کار با اینترنت بسیار سخت بود و شرایط اطلاع رسانی را برای ما دشوار کرد اما بسیار خرسندیم که شاهد حضور پرشور شما تماشاگران عزیز در این تالار هستیم.

وی در ادامه با کنایه از مساله این روزهای کشور و جریان گرانی بنزین به مزاح گفت: من هنوز در باک اتومبیلم از بنزین هزار تومانی چیزی باقی مانده بود که خودم را به اجرا رساندم اما قطعاً بسیاری از شما امشب با باک ۳۰۰۰ تومانی این چنین با انرژی در تالار وزارت کشور حضور پیدا کردید، که این برای من بسیار ارزشمند است.

«دل‌های فروشی» و «باور نمی‌کنی» به آهنگسازی فرید سعادتمند و شعر محمدمهدی سیار دو قطعه بعدی کنسرت بودند که توسط محمد معتمدی و اعضای ارکستر پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

«کجایی» با تک نوازی سه تار بهزاد رواقی و «آفرینش» با شعری از محمدمهدی سیار و آهنگسازی فرید سعادتمند قطعات بعدی کنسرت «حالا که می‌روی» بودند. در این قطعه نوازندگی سه‌تار بهزاد رواقی کلاسی تمام‌عیار برای نوازندگان این ساز محسوب می‌شد چراکه این نوازنده به بهترین شکل ممکن و با بهره از بهترین تکنیک‌هایی که در احساس و عواطف نوازنده درهم آمیخته بود، فضایی در نوع خود بی‌نظیر را برای مخاطب به همراه می‌آورد. زلالی تک سیم‌های سه‌تار این نوازنده آنچنان به‌جا در ترکیب با دِرّاب‌ها و ریزها و پاساژهای سرعتی درمی‌آمیزد که هرشنونده با هر سلیقه موسیقایی را به تحسین وامی‌دارد.

معتمدی بعد از اجرای این قطعات گفت: حدود دو سال است که در تلاشم شرایطی فراهم شود تا بتوانیم در شهر مشهد نیز کنسرت برگزار کنیم. حتی در پروژه قبلی نیز تلاش‌هایی در این زمینه صورت گرفت اما متاسفانه نشد. البته در این مدت اجراهایی در قالب همایش و سمینار پیش روی مخاطبان عزیز مشهدی قرار گرفت. به هر حال همه عوامل این گروه و مجموعه بر این باورند که شهری عزیز چون مشهد که نور چشم مردم ایران است می‌تواند میزبان اجراهای موسیقایی باشد که معیارهای لازم برای اجرا در این مکان دارد. به هر ترتیب امید این است که تا آخر سال هم بتوانیم این کنسرت را در مشهد نیز برگزار کنیم.

همچنین «غم پنهان» با شعری از بهمن محمدزاده و آهنگسازی محمد معتمدی قطعه بعدی بود که به اجرا گذاشته شد. معتمدی در مورد این قطعه گفت: تلاش کردم این ترانه را در دستگاه «راست پنجگاه» بگنجانم که خودم آن را «آمریکن راست پنجگاه» می‌نامم چرا که در نهایت به موسیقی جَز نزدیک شد و خودم هم نفهمیدم چه شد؟ اما به هر حال آن را برای اولین بار برای شما اجرا می‌کنیم.

«آرام من» و «پاییز» با شعری از مسعود کرامتی، «سوگند (تیتراژ فیلم سیانور)» با شعری از تورج نگهبان و آهنگ بابک افشار و «کویر» با شعر و آهنگ محمد معتمدی آثار دیگری بودند که در اولین کنسرت آلبوم «حالا که می‌روی» برای مخاطبان اجرا شد.

بابک ریاحی‌پور نوازنده گیتار بیس، علیرضا میرآقا نوازنده پرکاشن، عظیم روحانی نوازنده گیتار، فرامرز نصیری نوازنده گیتار، امین طاهری نوازنده درامز، سانوا عندلیبی، آرمین قضاتی، هومن جلالت، محمدحسین ابراهیم‌زاده نوازندگان ویولن یک، بهراد سوخکیان، هدیه حجازی، بهار فلسفی و علیرضا فواکهی نوازندگان ویولن دو، داریوش حجازی، امین زمان‌خان، الهام عادلی نوازندگان آلتو، پروشات زندآیین، مسعود فیروزی‌نژاد نوازندگان ویولنسل، حمیدرضا آداب صدابردار  گروه اجرایی آلبوم «حالا که می‌روی» را تشکیل می‌دهند.

و اما حسن ختام کنسرت شب گذشته، اجرای آهنگ «ای ایران» بود که آن را تقدیم به همه مدافعان وطن و شهدا کرد و همه حاضران به احترام اجرای این آهنگ ایستادند و با معتمدی که با هر لحظه خواندن این آهنگ اشک می‌ریخت، همخوانی کردند. 

 

اجتماعی و فرهنگیاخبار برگزیده
شناسه : 63410
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا