تکذیب افزایش نرخ بلیت پروازهای داخلی؛ گران فروشی گزارش شود

جهان صنعت نیوز| در روزهای اخیر برخی سایت های خبری اعلام کردند که قیمت بلیت پروازهای داخلی برای تعطیلات بهمن ماه به ۲ یا سه برابر افزایش یافته است.


در این رابطه مقصود اسعدی سامانی ضمن رد این افزایش قیمت ها، افزود: قیمت حداقل و حداکثر بلیت تمام مسیرهای داخلی در سایت این انجمن قابل مشاهده است؛ اگر قیمت بلیت ها بیشتر از این نرخ ها باشد تخلف محسوب می شود.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی ایران اضافه کرد: اگر بلیت پروازهای داخلی با قیمت بیشتری به متقاضیان عرضه شود مسافران می توانند در ابتدا به دفاتر مرکزی شرکت ها مراجعه کنند در غیر این صورت شکایت آنها از طریق سایت این انجمن و سازمان هواپیمایی کشوری قابل رسیدگی است.

وی با بیان اینکه هرساعت پرواز برای شرکت های هوایی معادل ۵۰ دلار به ازای هر مسافر هزینه دارد، گفت: ممکن است قیمت برخی از بلیت ها به دلیل خدمات بیشتری که به مسافران ارائه می شود به عنوان «فرس یا بیزنس کلاس» با قیمت بلیت پروازهای عادی متفاوت باشد.

اسعدی سامانی اظهارداشت: هرچند افزایش تقاضا در بازار بر قیمت ها نیز تاثیرگذار است اما همه شرکت های هوایی ملزم شده اند طبق نرخ های اعلام شده در سایت این انجمن بلیت های خود را به متقاضیان عرضه کنند.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی ایران تاکید کرد: جدول دامنه نرخ بلیت پروازهای داخلی خطوط هوایی کشور در سایت این انجمن وجود دارد و مسافران نباید بلیت های خود را بیش از این نرخ ها خریداری کنند.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانمسکن
شناسه : 10423
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا