تولید روزانه ۲۵۴ میلیون مترمکعب گاز در نفت مناطق مرکزی

به گزارش جهان صنعت نیوز به نقل از ایرنا: رامین حاتمی با اشاره به اینکه این شرکت در شبانه روز گذشته طبق برنامه گاز را تحویل شرکت ملی گاز ایران داده است، گفت: ۲۵۴ میلیون متر مکعب گاز به‌منظور مصارف عمومی و صنعتی طبق برنامه تحویل شده است.

وی از اقدام‌های انجام شده در نیمه نخست امسال برای انجام تعهدات زمستانی یاد کرد و گفت: با تلاش بی‌وقفه همکاران و برنامه‌ریزی مناسبی که در نیمه نخست سال به‌منظور آمادگی تاسیسات انجام شد، شرکت نفت مناطق مرکزی آمادگی تامین بخشی از گاز مصرفی کشور را کسب کرد و امروز توانست به تعهدات خود عمل کند.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در تشریح فعالیت‌های انجام شده در نیمه نخست سال گفت: تعمیرات اساسی در همه تاسیسات روسطحی و چاه‌ها با هدف آمادگی تولید برای زمستان صورت گرفت و ثمره آن عمل به تعهدات در فصل سرد است.

وی به تولید گاز در بخش جنوبی کشور از استان‌های فارس، هرمزگان و ایلام و همچنین در بخش شرقی کشور در استان خراسان رضوی در منطقه سرخس به عنوان مناطق تحت اختیار این شرکت یاد کرد و گفت: با تمهیداتی که در چند سال گذشته برای تولید گاز از سرخس و میدان خانگیران انجام شده است، توانستیم بخش عمده‌ای از گاز مصرفی استان‌های شمالی و شمال شرقی کشور را که پیش‌تر از ترکمنستان وارد می‌شد تامین و جایگزین کنیم.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران از شکسته شدن رکورد مصرف گاز در کشور با نگرانی یاد کرد و ادامه داد: اگرچه کشور نفت و گاز خیزی داریم، اما این به معنای آن نیست که هرچه می‌توانیم انرژی را مصرف کنیم، ما به عنوان تولیدکننده گاز تلاش می‌کنیم هر چه می‌توانیم تولید کنیم، اما بهینه‌سازی و صرفه‌جویی در مصرف مقوله‌ای است که ناگزیر به رعایت آن هستیم.

رامین حاتمی افزود: از مردم تقاضا داریم در راه صرفه جویی مصرف گاز هر چه می‌توانند انجام دهند تا در فصل سرد سال حتی یک خانه هم با مشکل کمبود گاز مواجه نشود.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 83974
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا