تقاضای جدی برای کالاهای ایرانی در منطقه

به گزارش جهان صنعت نیوز:  مهدی علیپور اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا ، بسیاری از کشورهای منطقه مرزهای خود را برای مقابله با بیماری بسته‌اند و به دنبال آن واردات یا متوقف شده یا با محدودیت جدی انجام می‌شود.

به گفته وی، با توجه به بسته شدن مرزها، برخی از کالاهای وارداتی در بازار محدود شده‌اند و قیمت برخی محصولات از جمله محصولات کشاورزی افزایش یافته است.

این صادرکننده با بیان اینکه طولانی شدن محدودیت‌های کرونا، تقاضا برای برخی کالاها و محصولات ایرانی را بسیار بالا برده، بیان کرد: در صورتی که ما بتوانیم یک فرایند بهداشتی و تضمین شده در مسیر صادرات کالاهای خود به وجود آوریم، تقاضای فراوانی برای این محصولات وجود دارد و قطعا این امر برای صادرات ایران بسیار مهم خواهد بود.

علیپور با اشاره به لزوم استفاده از اندک فرصت‌های موجود، گفت: در شرایط کرونا، عملا صادرات بسیاری از کالاها یا دشوار شده یا امکان پذیر نیست و همین مسئله می‌تواند برای بسیاری از تولیدکننده و صادرکنندگان هزینه ساز باشد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیتی که برخی محصولات صادراتی ایران در بازار کشورهای منطقه دارند، نمی‌توان انتظار داشت توقف صادرات طولانی مدت شود ولی در حال حاضر نیز استفاده از فرصت‌ها و برقراری تجارت برای صادرات غیرنفتی کشور و ارز آوری آن بسیار مهم خواهد بود.

با شیوع کرونا بسیاری از کشورهای جهان مرزهای خود را بر روی تجارت کالا بسته‌اند. با توجه به نیاز برخی کشورها به کالاهای مصرفی و غذایی، بسیاری پیش‌بینی کرده‌اند یا این محدودیت‌ها کوتاه مدت خواهد بود یا در برخی کشورها، مشکلاتی در زمینه تامین مواد غذایی به وجود می آید.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 101384
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا