تزریق بالینی واکسن کرونا پاستور در ۷ استان آغاز می‌شود

 به گزارش جهان صنعت نیوز: دکتر علیرضا بیگلری روز دوشنبه تعداد داوطلبان این مرحله را ۲۴ هزار نفر اعلام کرد و گفت: این کارآزمایی در هفت استان توسط هشت دانشگاه علوم پزشکی شامل مازندران، بابل، اصفهان، یزد، کرمان، هرمزگان، زنجان و همدان به اجرا درمی آید.


وی ادامه داد: در ۲ استان علاوه بر ۲ دوز واکسن، یک دوز یادآور نیز به داوطلبان تزریق خواهد شد.

بیگلری اظهار داشت: این واکسن در فازهای کارآزمایی ۱ و ۲ از نظر اثربخشی و بی خطر بودن آن به دقت مورد بررسی و تایید قرار گرفت و پس از طی مرحله نهایی بررسی بالینی می تواند در واکسیناسیون عمومی کشور مورد استفاده قرار گیرد.

وی تاکید کرد: امروزه تزریق دوز یادآور مورد تاکید کارشناسان است و اغلب شرکت‌های تولید کننده واکسن در حال طراحی دوز یادآور برای واکسن های تولیدی خود هستند. خوشبختانه این موضوع از ماه ها پیش مورد توجه قرار گرفت و برای این واکسن دوز یادآور پیش بینی و طراحی شده است.

بیگلری گفت: البته نشان داده شده که دوز یادآور این واکسن در تقویت ایمنی افرادی که قبلا به بیماری کووید – ۱۹ مبتلا شده و بهبود یافته اند، نیز می تواند موثر باشد.

به گزارش ایرنا، کارگروه اخلاق در پژوهش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز شنبه مجوز کارآزمایی بالینی فاز ۳ واکسن کرونا پاستور را صادر کرد.

پروپوزال (پیشنهاده) طرح بررسی اثربخشی، ایمنی زایی و بی خطری کاندیدای واکسن سوبرانای محصول انستیتو فینلای حاوی پروتئین نوترکیب از ناحیه RBD ژنوم ویروس Sars-Cov-۲ تحت رژیم ۲ نوبته، با و بدون دوز بوستر برای کارآزمایی بالینی فاز ۳ تصادفی شده با گروه پلاسبو و دو سو کور در جمعیت ایرانی ۱۸ تا ۸۰ سال توسط کارگروه اخلاق در پژوهش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تاریخ ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ صادر شد.

در این مصوبه آمده است: به رغم تصویب مطالعه در کمیته اخلاق در پژوهش، تمامی مسئولیت‌های حقوقی و حرفه‌ای اجرای طرح بر عهده شما و همکاران‌تان باقی خواهد ماند. تمامی  مستندات مطروحه در این مصوبه، بر اساس مدارک دریافت شده در تاریخ ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ است و ضروری است هرگونه تغییرات و اصلاحات اعمال شده در این مستندات توسط متقاضی طرح فوری به کمیته اخلاق اطلاع داده شود.

به گزارش ایرنا، این واکسن با مشارکت ایران و کوبا ساخته شده و با عنوان واکسن کرونا پاستور از آن یاد می‌شود.

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژه
شناسه : 184050
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا