تذکر رهبر انقلاب درباره رسانه‌ای شدن اسم افراد پیش از اثبات جرم

به گزارش جهان صنعت نیوز:  «محمدباقر قالیباف» در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی و نطق پیش از دستور خود با گرامیداشت سالروز تسخیر شجاعانه لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیروخط امام و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی  اظهار کرد: دانشجویان انقلابی در آن زمان با تسخیر لانه جاسوسی، هویت ضد مردمی، مداخله‌جو و مستکبر ایالات متحده آمریکا را به دنیا نشان دادند و فصل جدیدی برای مقابله عدالت‌جویان و حقیقت طلبان سراسر دنیا با زورگویی‌ها و دخالت‌های آمریکا و سایر رژیم‌های مستکبر پدید آوردند.

وی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره دانش آموزان شهید حادثه خونین کشتار بی‌رحمانه سال ۱۳۵۷ تهران و روز دانش‌آموز گفت: حرکت مردم ایران در تمام سال‌های بعد از انقلاب در جهت مقابله با زورگویی ها مستکبران، حرکتی عاقلانه و در راستای منافع ملی بوده است.

 رییس مجلس شورای اسلامی افزود: کشورهای استکباری همچون آمریکا و پیش از آن انگلیس هرگاه توانستند با توطئه‌های پیچیده یا جنگ افروزی علیه استقلال، موجودیت یا منافع ملی ایران اقدام کرده‌اند که فقط یک مورد از آنها کودتای ۲۸ مرداد است.

قالیباف مقابله با این قدرت‌های زورگو و دفاع از منافع کشور و وحدت و امنیت ملی را حکیمانه‌ترین حرکت اجتماعی ملت ایران عنوان کرد و گفت: پایان تلخ برخی قیام‌های مردمی در منطقه که نگاه بدبینانه به آمریکا را کنار گذاشتند، نشان داد راهبرد امامین انقلاب در مسیر مقابله با کشورهای استکباری، عقلانی ترین تصمیم برای تامین منافع ملی ایران بوده است.

وی ادامه داد: البته مقابله با استکبار، وجوه مختلفی دارد و امروز مهمترین راهبرد برای استکبار ستیزی تلاش جهادی مدبرانه و مطابق با برنامه‌ای حساب شده برای حل مشکلات مردم است.

قالیباف تاکید کرد: مهمترین مولفه تامین امنیت ملی کشور ما در قلب یکایک مردم ایران قرار دارد و آن باور آنها به مسیر انقلاب است و اگر آسیب زدن به اقتصاد کشور و برهم زدن اتحاد ملی، دستور کار و مستکبران است، با قاطعیت می توان گفت استکبار ستیزی یعنی حل مشکلات اقتصادی مردم و تلاش برای افزایش همدلی، اتحاد و تلطیف قلوب در بین اقشار مختلف اجتماعی است.

رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: پرداختن به مسائل حاشیه‌ای که دغدغه اصلی زندگی مردم نیست یا درگیر شدن در جناح بازی‌ها و حزب بازی به جای اتحاد ملی برای حل مشکلات مردم، فاصله گرفتن از اهداف اصلی انقلاب اسلامی است.ما مسوولان هر قدر در حل مشکلات اقتصادی مردم موفق شویم، به همان اندازه توانسته‌ایم استکبار را زمین‌گیر کنیم.

 تذکر رهبر انقلاب به مجلس؛ پیش از اثبات جرم نباید موضوع را رسانه‌ای کنید

قالیباف ادامه داد: نکته مهم دیگر مربوط به تذکر رهبر معظم انقلاب درباره رسانه‌ای شدن اسم افراد در پی گزارش یکی از کمیسیون‌های مجلس است که ایشان خواستار جبران موضوع شده‌اند. به نظر می‌رسد اطلاع عموم از آن هم رهگشای برخی سوالات است و هم بهترین روش برای برآورده ساختن جبران مدنظر ایشان توسط مجلس است.

وی تصریح کرد: ایشان در حاشیه نامه‌ای که در آن به رسانه‌ای شدن یکی از کمیسیون‌های مجلس پیش از بررسی و صدور حکم در دادگاه صالحه اعتراض شده است،مرقوم فرمودند: « شکایت به جاست. نباید پیش از اثبات جرم موضوع را رسانه‌ای می‌کردند. دنبال کنید و به نحوی جبران شود»

قالیباف ادامه داد: به نظر می‌رسد این تذکر که حاکی از اهمیت توجه به حق الناس است، نه فقط برای همکاران اینجانب در مجلس، بلکه برای همه صاحبان رسانه‌ها و تریبون‌ها مخصوصا تریبون‌های رسمی و همه فعالان رسانه‌ای می‌تواند فصل الخطاب قرار گیرد.این نشان می دهد تا زمانی جرمی به اثبات نرسیده است، ذکر اسامی افراد مجاز نیست.

رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از همه همکاران خود می خواهم ضمن جبران گذشته، در گزارشات کمیسیون‌ها، نطق ها و تذکرها نسبت به رعایت این راهنمود جدی باشند و امیدوارم دیگر تریبون‌ها و رسانه‌های رسمی و غیررسمی کشور و همچنین  فعالان رسانه‌ای که خود را ملتزم به رعایت رهنمودهای رهبر انقلاب می‌دانند، نیز در رعایت این مسئله کوشا باشند.

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژهسیاسی
شناسه : 226360
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا