تداوم فروش بلیط چارتری هواپیما برخلاف اظهارات وزیر راه

جهان صنعت نیوز| رضا جعفرزاده، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: بر اساس دستورالعمل ابلاغ شده، فروش بلیت به صورت چارتری به جز کیش، قشم و مناطق نفتی آن هم در قالب بسته سفر و تابع شرایط ابطال و تغییر به دلیل احتمال تغییر برنامه‌های مسافران و یا پشیمانی از انجام سفر توسط آنها، تخلف است. بلیت‌های ارائه شده باید مشمول شرایط ابطال و تغییر باشد و بلیت‌های غیر قابل استرداد و یا غیر قابل کنسل به جز در نقاط تعریف شده نظیر کیش، قشم و مناطق نفتی که آن هم باید در قالب بسته سفر ارائه شود و بلیت هواپیما یکی از موارد آن است تخلف است و با آن برخورد می‌شود.


وی ادامه داد: به دو طریق با تخلفات صورت گرفته در این زمینه برخورد خواهد شد، ابتدا اینکه نظارت لازم توسط بازرسان دفتر نظارت سازمان هواپیمایی کشوری انجام و در صورت برخورد مطابق مقررات عمل خواهد شد و علاوه بر این مردم می‌توانند گزارش‌های خود را پس از پیگیری و عدم نتیجه گیری از شرکت‌های هواپیمایی به سایت سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کنند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری تاکید کرد: با شرکت‌های هواپیمایی که در نحوه توزیع بلیت هواپیما نظارت کامل را انجام ندهند و نیز بر رفتار واسطه‌هایی که هویت شرکت‌ها را زیر سوال ببرند، نظارت نکنند مطابق مقررات برخورد خواهد شد.

محمد اسلامی -وزیر راه و شهرسازی- در خصوص فروش بلیت به صورت چارتری به صراحت اعلام کرد که فروش بلیت پروازهای برنامه‌ای به صورت چارتری تخلف تلقی می‌شود و سازمان هواپیمایی کشوری موظف است تا با متخلفان برخورد کند. مسأله‌ای که با واکنش سازمان هواپیمایی کشوری روبرو و اعلام شد که بخشنامه الزام شرکت‌های هواپیمایی به فروش بلیت هواپیما به صورت سیستمی از اول بهمن ماه ابلاغ شده است و شرکت‌های هواپیمایی، مجاز به فروش بلیت چارتری بدون لحاظ بسته سفر نیستند و ارائه بلیت هواپیما باید مشمول ابطال و تغییر باشد. هرچند رئیس سازمان هواپیمایی کشوری نیز همچنین اعلام کرد که نمی‌توان شبکه چارتری را به صورت کامل قطع کرد و در حال حاضر ۲۰ درصد پروازها چارتری هستند اما مسیرهای کیش و قشم را از پروازهای چارتری جدا خواهند شد.‌

با توجه به تعطیلات پیش رو شاهد فروش بلیت از سوی سایت‌های آنلاین با همکاری ایرلاین‌ها تحت عنوان غیر قابل کنسل در مسیرهایی نظیر تهران-مشهد، تهران-بوشهر، تهران-چابهار و تهران-شیراز هستیم.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانمسکن
شناسه : 11196
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا