تحول ۶۵ درصد مشاغل تا ۱۵ سال آینده

به گزارش جهان صنعت نیوز: حسن آقاکثیری روز پنج شنبه در نخستین اجلاس سراسری انقلاب صنعتی چهارم در هزاره سوم در محل اتاق بازرگانی ایران، با بیان اینکه انقلاب های صنعتی با دلایل سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی شکل گرفته اند ، افزود: سه انقلاب صنعتی را پشت سرگذاشته ایم و اکنون در آستانه انقلاب چهارم هستیم.

وی اظهارداشت: مفهوم انقلاب صنعتی چهارم در سال ۲۰۰۶ مطرح شد که شامل مفاهیم ارتباطات، حمل و نقل، سلامت، تغذیه و انرژی می شود.آقا کثیری با اشاره به اینکه برخی تحولات تکنولوژیک امروزی را بخشی از انقلاب سوم صنعتی می دانند، گفت: این انقلاب مختصات متفاوتی از نظر سرعت و تحولات دارد.

وی با بیان اینکه ۹ تکنولوژی متحول کننده در انقلاب صنعتی چهارم وجود دارد، افزود: مزایای این انقلاب، افزایش بهره وری، افزایش انعطاف پذیری، افزایش کیفیت و افزایش سرعت است.

معاون وزارت صمت سایر مزایا را شامل ایمنی محیط کار، آموزش و تعامل، محیط زیست و نوآوری دانست و ادامه داد: حوزه های تاثیر پذیر از انقلاب چهارم صنعتی شامل خدمات و مدل های کسب و کار، زنجیره ارزش صنایع، اطمینان و بهره وری، مهارت و تحصیلات کارکنان و امنیت فناوری اطلاعات است.

آقاکثیری تاکید کرد: با تغییرات انقلاب چهارم صنعتی، ۶۵ درصد از مشاغل تا ۱۵ سال آینده متحول می شود و یا وجود نخواهد داشت.

آقاکثیری گفت: هر کشور برای ورود به انقلاب صنعتی چهارم با دو مقیاس محرک های تولید و ساختار تولید مورد ارزیابی قرار می گیرد.

وی به  ابرروندهای تاثیر گذار در آینده اقتصاد اشاره کرد و افزود: این موارد شامل تغییرات جمعیتی و اجتماعی، کمبود منابع به ویژه آب و تقسیم مسوولیت های اجتماعی می شود.
معاون وزیر صمت تاکید کرد: با استفاده از مزایای انقلاب چهارم صنعتی می توان مصرف آب در کشاورزی را بهینه کرد.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 84831
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا