تحول در ۱۰۰ روز اول

به گزارش جهان صنعت نیوز: عملکردش نیز این طور که به نظر می‌رسد مقبول سیاسیون و اهالی رسانه افتاده است؛ تعریف پشت تعریف و امیدواری‌های بسیار که بی‌راه هم نمی‌گویند. هرچه باشد او از راه نرسیده شروع کرد به بازدیدهای سرزده و تلاش برای سامان دادن به وضعیت زندان‌ها. حتی زندانی‌های امنیتی را هم از قلم نینداخت و نادیده نگرفت. پرونده‌هایی را که چند سال بود خاک می‌خورد بیرون کشید و حالا شخصا هفته‌ای ۱۰ پرونده را رسیدگی می‌کند.

خط مبارزه با فساد را که رییسی دنبال می‌کرد، پی گرفته و تلاش می‌کند که قوه تحت امرش را برازنده نام «عدلیه» کند.
قابل توجه آنکه برخورد جناحی ندارد و در همان بدو امر سعی کرد طی تماس‌هایی با برخی حقوقدانان منتقد، ریشه مشکلات و عیب و ایرادهای کار دستگاه قضا را بیابد. از همین رو است که شاهدیم اغلب تحلیلگران سیاسی در صد روز اول از عملکرد او در قوه قضاییه امیدوار شده و گمان می‌کنند روزهای بهتری در راه است.

محمدصادق جوادی‌حصار سخنگوی حزب اعتماد ملی از جمله سیاسیونی است که عملکرد صدروزه محسنی‌اژه‌ای را در دستگاه قضا مثبت ارزیابی می‌کند. او در گفت‌وگو با «جهان‌صنعت» در این رابطه گفت: «طی مدت ریاست آقای محسنی‌اژه‌ای در قوه قضاییه، می‌بینیم که نگاه افکار عمومی به دستگاه قضا منفی نیست. نمی‌توان گفت قوه قضاییه خیلی متحول شده است، ولی جامعه تغییر و تحول در قوه قضاییه را حس می‌کند.»

جوادی‌حصار تاکید کرد: «امروزه متاسفانه اعتماد به رفتار مسوولان در نگاه افکار عمومی خدشه‌دار شده است، ولی اقدامات ایشان در جامعه در صورت استمرار امیدآفرین خواهد بود.»وی با اشاره به اینکه اقدامات رییس دستگاه قضا، نقطه امیدی در جامعه ایجاد کرده است، گفت: «خیلی‌ها که منتقد قوه قضاییه بودند، وقتی اقدامات رییس جدید دستگاه قضا را می‌بینند دچار ابهام می‌شوند که واقعا چنین اراده‌ای وجود دارد؟»

وی با تاکید براینکه مردم این انتظار را دارند تا این اقدامات شو تبلیغاتی نباشد، افزود: «قطعا امیدواریم پشت این اقدامات ایمان و باور قوی به احقاق حقوق عامه و مردم وجود داشته باشد؛ بی‌شک توجه به عدم بازداشت یک فرد با نبود دلایل مستند کافی، رضایت‌مندی مردم را به همراه دارد و امیدواریم این امر محقق شود.»

جوادی‌حصار با اشاره به اینکه این اقدامات یک شبه به نتیجه نمی‌رسد و باید استمرار داشته باشد، افزود: «ان‌شاءالله طی ریاست پنج ساله ایشان در قوه قضاییه، شاهد هموار‌سازی این مسیر با تقویت زیرساخت‌های لازم باشیم.»

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی اظهار کرد: «پیشنهاد داریم که طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی با کمک و تحت پوشش قوه قضاییه کانون‌هایی ایجاد شود که افراد در آن بتوانند گفت‌و‌گوی انتقادی با مسوولان داشته باشند و از طرفی هم این اشخاص از تعرضات مصون بمانند و قوه قضاییه ضمانت اجرایی این کار را برعهده بگیرد. این اتفاق حجم کار این قوه را کاهش می‌دهد.»

احمد حکیمی‌پور، دبیرکل حزب اراده ملت هم در گفت‌وگو با «پارسینه» از عملکرد رییس جدید قوه قضاییه تعریف کرده و گفته است: «آقای اژه‌ای با تجربه خود از سال‌های طولانی کار در قوه قضاییه، دست روی نقاط و مشکلاتی گذاشتند که مهم هستند و گره‌های زیادی را بازمی‌کنند. یکی از این موارد، کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی است.»

به گفته او، «نکته مثبت دیگر عملکرد رییس دستگاه قضا، حضور در میان مردم و نیز سرکشی به مراکز قضایی و زندان‌هاست که رویکرد مثبت، امیدوارکننده و حرکت رو به جلو در قوه قضاییه را نشان می‌دهد.»

مجید انصاری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مصاحبه‌ای اقدامات اژه‌ای در ۱۰۰ روز اخیر را مثبت ارزیابی کرده و ضمن استقبال از تاکیدات وی در خلوت کردن زندان‌ها، گفته: «چنین رویکردی در کنار احقاق حقوق اجتماعی زندانیان مهم و قابل تقدیر است.»امیدواری به عملکرد اژه‌ای و نگاه مثبت به دستگاه قضا در بین فعالان رسانه‌ای و مطبوعاتی نیز افزون شده است.

شاهد آنکه همین دیروز مهدی رحمانیان، مدیرمسوول روزنامه «شرق» به «اعتمادآنلاین» گفته: «بنده طی این مدت ۱۰۰ روز که از ریاست آقای محسنی‌اژه‌ای در قوه‌قضاییه می‌گذرد شاهدم که منتقدان ایشان نگاه مثبت به عملکرد رییس دستگاه قضا دارند و آن را تایید می‌کنند.»

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژهسیاسی
شناسه : 221153
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا