تحرک جدی در ساخت و عرضه‌ی مسکن

به گزارش جهان صنعت نیوز:  حبیب الله طاهرخانی، امروز (پنجشنبه _ ۳۰ اردیبهشت‌ماه) در بازدیدی که از شهر جدید بهارستان اصفهان داشت، اظهار کرد: ساخت مسکن مهر در کشور مراحل پایانی خود را طی می‌کند و واحدهای باقی مانده‌ی این پروژه تا پایان کار دولت دوازدهم به مردم تحویل داده خواهد شد.


وی افزود: برنامه‌ی اصلی دولت اجرای طرح اقدام ملی مسکن است که در کل کشور آغاز شده و در شهرهای جدید ۱۳۰ هزار واحد مسکونی را در قالب این طرح احداث می کنیم. در بهارستان اصفهان نیز احداث ۳۵۰۰ واحد مسکونی در قالب ثبت نامی را آغاز و یک هزار واحد دیگر را با مشارکت بخش خصوصی احداث می‌کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: همزمان واگذاری‌هایی را به نهادها داشته‌ایم و تامین زمین آن‌ها را نیز انجام داده‌ایم و در ماه‌های آتی این پروژه‌ها آغاز خواهد شد.

طاهرخانی گفت: این پروژه‌ها نویدبخش تحرک جدی در ساخت و عرضه‌ی مسکن خواهد بود که در اصفهان و سراسر کشور اجرا می‌شود. 

وی تصریح کرد: قیمت‌های طرح اقدام ملی مسکن بر اساس مصوبه‌ی شورای مسکن کشور تعیین شده و هر کسی که در این قالب با ما کار کند از او استقبال می‌کنیم و از این قالب نمی‌توانیم خارج شویم. 

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تلاش می‌کنیم در یک زمانبندی مناسب و با  قیمت خوب مردم را صاحب خانه کنیم و در چارچوب های قیمتی اگر هر مجموعه‌ای با وزارت راه همکاری کند با استقبال ما مواجه می‌شود.

طاهرخانی ادامه داد: هیچ وقت زمان دقیق بهره برداری از متروی بهارستان را اعلام نکرده بودیم و طبق وعده‌ای که داده شده، امیدواریم در نیمه‌ی امسال این پروژه به  بهره‌برداری برسد. هم اکنون عملیات ساخت این مترو به خوبی پیش می‌رود و روسازی نیز پیشرفت های خوبی داشته است.

وی تصریح کرد: پروژه‌ی متروی مجلسی را نیز آغاز کرده‌ایم و فعلا ساخت ۱۰ کیلومتر را در دستور کار داریم که در آینده به متروی بهارستان متصل می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برنامه‌های خوبی را برای کمک به خانه‌دار شدن اقشار آسیب پذیر در حال اجرا داریم  و با کمیته امداد تفاهم نامه‌های خوبی را امضا کرده‌ایم ادامه داد: در طرح اقدام ملی مسکن شرایط زمین را تسهیل کرده ایم و هزینه‌ی آنچنانی از نظر زمین به متقاضیان تحمیل نمی شود. در قیمت ساخت هم مدیریت لازم را می کنیم که به مردم فشار نیاید.

وی افزود: تسهیلات ۱۰۰ میلیونی را نیز در نظر گرفته ایم و تلاش می کنیم این رقم را افزایش دهیم.

طاهرخانی تاکید کرد: قصد داریم مسکن با کیفیت را به مردم تحویل دهیم و به همین دلیل  در ساخت مسکن عجله نمی‌کنیم. 

وی یادآور شد: یکی از پروژه‌های الگوی شهری در کشور شهر بهارستان است و قطعا تحول جدی در بهارستان را شاهد هستیم. کار اساسی را نیز در احداث محور میانی شاهد خواهیم بود.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانمسکن
شناسه : 191024
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا