تاسیس دفاتر صادرات کالای صنعت آب و برق در خارج

به گزارش جهان صنعت نیوز به نقل از ایرنا: محمدولی علاءالدینی افزود: پس از تشکیل این شرکت در سال ۱۳۴۷ دفاتری در خارج از کشور به منظور واردات فناوری و کالاهای مورد نیاز صنعت آب و برق ایجاد شد، اماتوانمندی متخصصان داخلی و دستاوردهای این صنعت در سالیان اخیر موجب شده تا ساتکاب ماموریت پیدا کند که دفاتری در خارج از کشور طبق مصوبه مجمع عمومی برای صادرات دانش فنی و تجهیزات تولیدی حوزه آب و برق ایران ایجاد کند.


مدیرعامل شرکت ساتکاب مادرتخصصی مدیریت ساخت و تهیه کالای آب و برق(ساتکاب) تاکید کرد:  صنعت آب و برق کشور که پیش از این براساس نیازهای خود وارد کننده محصولات بود، امروز توانسته با تلاش متخصصان داخلی توان صادرات پیدا کند.

به گفته وی، امروز بخش اعظمی از تجهیزات مورد نیاز شرکت‌های آب و برق توسط متخصصان داخلی تامین می‌شود و فعالیت انجام گرفته در این زمینه موجب شده تا کشور در عرصه‌های مختلف از جمله تولید توربین ژنراتورهای گازی به خودکفایی رسیده و در میان چهار شرکت سازنده توربین گازی جهان قرار گیرد.

علاءالدینی با اشاره به توان ایران برای ساخت تمامی بخش‌های نیروگاه‌های گازی و صادرات آن به دیگر کشورها، تاکید کرد: توانایی فنی و مهندسی متخصصان صنعت آب و برق ایران موجب شده تا در کشورهای منطقه شاهد ساخت تاسیسات مورد نیاز این مناطق از جمله نیروگاه‌های برق از سوی شرکت‌های ایرانی باشیم.

وی ضمن تاکید بر ماموریت ابلاغی توسعه در زمینه صادرات خدمات فنی و مهندسی گفت: ساتکاب با راه‌اندازی دفاتر ثابت در خارج از کشور در تلاش برای ساماندهی و فعالیت هر چه بیشتر شرکت‌های ایرانی در بازار کشورهای هدف است.

علاء الدینی گفت: این دفاتر واسطه‌ای برای کمک به افزایش صدور خدمات فنی و مهندسی و هدایت کالای بخش خصوصی و دولتی به بازار کشورهای هدف است و حضور ثابت و مستمر در این کشورها برای فروش محصولات ایرانی بسیار مهم است؛ بنابراین راه‌اندازی این دفاتر به منظور رصد دائم بازار و شناسایی نیازهای کشورهای هدف نقش مهمی خواهد داشت.

علاءالدینی با اشاره به اینکه آب و برق در صدر صادرات خدمات فنی و مهندسی کشورمان قرار گرفته اضافه کرد: ایران در بسیاری از کالاهای صنعت آب و برق دارای استاندارهای جهانی است و قابلیت رقابت با معروف‌ترین نشان‌های تجاری دنیا را داراست.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 82582
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا