تاخیر در تحویل آرد نانوایی‌ها

جهان صنعت نیوز|   عدم تامین به موقع آرد  نانوایی‌های دولتی‌پز  این روزها به یکی از مشکلات جدی نانوایان تبدیل شده بطوریکه برخی از نانوایی‌های سطح شهر به علت تامین نشدن آرد مورد نیاز پخت روزانه، مجبور به کاهش پخت شده‌اند و در مواردی شنیده شده که بعضی از واحدهای نانوایی به علت عدم تامین آرد به ناچار یک یا دو روز واحد خود را تعطیل کرده‌اند.

به گفته برخی از شاطران این مشکل از حدود چند ماه پیش ایجاد شده اما در یکی دو ماه اخیر بیشتر شده است.

نمی‌دانم مقصر تاخیر در تحویل آرد کیست؟ 

مراد علی بیگی دارنده یک واحد نانوایی سنگک دولتی‌پز در محله کیانشهر تهران که چند وقتی است با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کند گفت: با تاخیرهای پی‌در پی در تامین آرد واحدهای نانوایی هم ذخایر آرد واحد نانوایی‌مان پایان یافته و هم امکان تامین آرد از نانوایی‌ها اطراف و محله وجود ندارد زیرا اغلب نانوایی‌های اطراف هم با این مشکل روبرو هستند و نمی‌توانند آرد به سایر نانوایی‌ها قرض دهند.

وی اظهار داشت: روند ثبت سفارش خرید آرد بدین گونه است که  واحدهای نانوایی هر ۱۰ روز یکبار باید میزان  تقاضای خود را در سامانه آرد متعلق به شرکت بازرگانی دولتی ثبت کنند و حواله این تقاضاهای ثبت شده توسط شرکت غله و  خدمات بازرگانی بررسی و در اختیار کارخانه ها قرار می‌گیرد و کارخانه هم نهایتا چند روز پس از ثبت درخواست آرد را به نانوایی تحویل می‌داد.

بیگی بیان داشت: از زمانی که تاخیر در تحویل آرد بوجود آمده است وقتی علت تاخیر را از کارخانه پرس و جو می‌کنیم بیان می‌کنند که به محض دریافت حواله آرد را بارگیری کرده‌اند و علت این تاخیر مربوط به شرکت غله و خدمات بازرگانی است و وقتی موضوع از شرکت غله و بازرگانی پیگیری می‌شود اعلام می‌کنند که حواله را به موقع تحویل داده‌اند و کارخانه آرد را دیر به واحدهای نانوایی می‌رساند.

این نانوا اظهار داشت: در مجموع مشخص نیست که مشکل از کجاست البته گاهی کارخانه‌ها عنوان می‌کنند که مشکل حمل و نقل دارند و راننده و وسیله‌ای ندارند که آرد را به موقع توزیع کند.

وی افزود: با این شرایط کار برای ما سخت شده است زیرا برای تامین نیاز روزانه  مشتریان خود باشیم مجبور به خرید آرد به قیمت آزاد و عرضه نان به قیمت دو۴ متری افسریه لتی شده‌ایم و ادامه این روند دیگر برای ما ممکن نیست.

تعطیلی یک روزه یک واحد نانوایی به علت عدم تامین آرد 

مجید کرم پور یکی دیگر از نانوایان در محله ۱۵ متری افسریه تهران هم با این مشکل مواجه است و می‌گوید: مدتی است که روند تحویل آرد با کندی انجام می‌شود و حواله‌های ما برای خرید نان به موقع تامین نمی‌شود.

وی افزود: یکی از همکارانم که دارای یک واحد نان سنگک در پیچ شمیران  تهران است هفته گذشته یک روز به علت نداشتن آرد واحد نانوایی خود را تعطیل کرد.

هیچکس پاسخگوی تاخیر در تحویل آرد نیست

رضا محمدی یکی دیگر از نانوایان سنگکی در محله هنگام تهران هم از عدم تامین به موقع آرد گلایه مند است و می‌گوید: نمی‌دانم دلیل این تاخیرها چیست در حالی که ما نانوایان باید در یک زمان خاص درخواست خود را در سامانه ثبت و مبلغ آن را واریز کنیم و حتی اگر یک روز در زمان ثبت سفارش تاخیر داشته باشیم دیگر امکان تامین را نداریم اما هیچ کس در مقابل تاخیر در تحویل به ما پاسخگو نیست.

سلیمانی نانوای  دیگری در منطقه نبرد تهران  هم در این رابطه بیان داشت:  این مشکل از حدود ۴ یا ۵ ماه پیش آغاز شده اما اکنون  وضعیت بهتر شده است اگرچه هنوز هم آرد با تاخیر به دست ما می‌رسد.

اخبار برگزیده
شناسه : 27103
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا