تأکید بر توسعه روابط تجاری و گازی ایران و جمهوری آذربایجان

به گزارش جهان صنعت نیوز:  «بیژن زنگنه» امروز در دیدار با «شاهین مصطفی‌یف» معاون نخست‌وزیر آذربایجان که همراه با رییس شرکت ملی نفت آذربایجان (سوکار) و هیاتی تجاری به ایران سفر کرده است، با تبریک روز ملی آذربایجان افزود: روابط ایران و آذربایجان در همه زمینه‌ها در این سال‌ها به‌خوبی رشد کرده که نقطه اوج آن در بخش نفت، گاز و انرژی در توسعه میدان‌های مشترک در دریای خزر بوده است.


وی ادامه‌داد: گرچه به‌دلیل فشارهای خارجی ناشی از تحریم هنوز نتوانستیم آن را عملیاتی کنیم، اما با توجه به نظر روابط رهبران دو کشور این کار عملیاتی خواهد شد.

وزیر نفت همچنین بر توسعه روابط تجاری با جمهوری آذربایجان تأکید کرد.

ایران جزو شرکای عمده جمهوری آذربایجان است

معاون نخست‌وزیر آذربایجان هم در این دیدار گفت: من با شما هم‌نظرم که روابط ما در سال‌های اخیر توسعه یافته که این توسعه به‌دلیل اراده سیاسی روسای جمهوری دو کشور بوده است.

شاهین مصطفی‌یف افزود: برای ما بسیار اهمیت دارد که پس از فروپاشی شوروی، روابط جمهوری آذربایجان و ایران توسعه یافته و ایران جزو شرکای عمده ما در مسائل متفاوت است.

معاون نخست‌وزیر آذربایجان تصریح‌کرد: روابط دو کشور در زمینه‌های متفاوت و متنوع پیشرفت‌های قابل توجه و تنگاتنگی داشته است که با گفت‌وگوهای سازنده می‌تواند خود را نمایان کند.

مصطفی‌یف اظهار داشت: یکی از این زمینه‌های همکاری در بخش نفت و گاز است که موفقیت‌هایی هم در آن حاصل شده است، در زمینه همکاری‌های مشترک گازی هم سابقه زیادی داریم و از سال ۲۰۰۴ گاز مورد نیاز جمهوری خودمختار نخجوان از سوی ایران تأمین می‌شود که از این بابت قدردانی می‌کنیم.

جمهوری آذربایجان با یک میلیون و سه هزار و ۸۷ تن به ارزش ۵۱۰ میلیون و ۹۸۷ هزار و ۲۴۲ دلار، نخستین مقصد کالاهای ایرانی در حاشیه دریای خزر در سال ۹۹ بود.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژهصنعت و معدن
شناسه : 193305
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا