بیمه مسیر پیشرفت اقتصادی را در بستر مطمئن‌تر فراهم می‌کند

به گزارش جهان صنعت نیوز: از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا) فرهاد دژپسند در پیامی به مناسبت ۱۳ آذر ماه روز ملی بیمه با اشاره به نقش آفرینی صنعت بیمه در شرایط سخت تحریم ها، شیوع کرونا و نیز حوادث طبیعی سال های اخیر تاکید کرد: بیمه باید در ذهن مردم به عنوان پناهگاه امن و پشتیبان نهادینه شود، به نحوی که هر فردی در معرض نااطمینانی قرار گرفت، احساس کند یک پناه دارد و آن صنعت بیمه است.


وی ادامه داد: مردم بیمه را فقط بیمه های اجباری مانند شخص ثالث ندانند، بلکه برای هر کاری ابتدا به دنبال شناسایی بیمه نامه متناسب بوده تا ریسک خود را با صنعت بیمه پوشش دهند.

به گفته دژپسند،‌ صنعت بیمه با طراحی و ارائه محصولات و خدمات نوآورانه برای واکنش سریع به رویدادهای فردی و گروهی به هنگام بروز زیان‌های مالی، واگذاری و توزیع ریسک فعالیت‌ها، حفاظت از سرمایه‌ها، مشارکت در سیاست‌های اجتماعی، حفظ و تقویت زنجیره تولید، تزریق سرمایه به اقتصاد ملی، حمایت از ایجاد زیربناهای کشور، تسهیل ابداع و ابتکار و تسهیل تأمین مالی، نقشی بی بدیل در حمایت از اقشار جامعه، فعالان اقتصادی، کسب و کارها و اقتصاد کشور ایفا می کند.

وی با اشاره به اینکه صنعت بیمه از سال ۱۳۹۷ جهش قابل توجهی را آغاز کرده است،‌ افزود: اکنون شاهد نتایج مثبت آن هستیم و با تلاش های انجام شده توسط خدمتگزاران مردم در صنعت بیمه اقدامات خوبی در زمینه الکترونیکی کردن و دیجیتالی کردن خدمات بیمه ای انجام شده است.

دژپسند ادامه داد: همچنین سهم بیمه‌های غیردولتی با هدف کاهش ضریب تمرکز در این صنعت و همچنین ضریب نفوذ بیمه در سطح جامعه افزایش یافته و این ضریب از ۲.۴ درصد در سال ۱۳۹۷ به ۲.۵ درصد در سال ۱۳۹۸ ارتقا پیدا کرده است. پرتفوی بیمه‌ای در هفت‌ماهه سال جاری نیز به عدد ۴۲.۶ هزار میلیارد تومان رسیده که نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۷ به بیش از دو برابر افزایش ‌یافته است.

پوشش بیمه ای تمام ریسک های موجود در کشور در شرایط تحریم های سخت دشمنان، طراحی «بیمه نامه تعطیلی کسب و کار به دلیل اپیدمی و پاندمی» برای حمایت از کسب و کارها در شرایط کرونا و همچنین  ارایه خدمات بیمه ای در حوادث طبیعی سال های اخیر از جمله موارد نقش آفرینی مطلوب صنعت بیمه در کشور است.

یقین دارم به ثمر نشستن تاسیس صندوق بیمه حوادث طبیعی، که با همکاری خوب مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و اینک مراحل نهایی خود را برای عملیاتی شدن طی می کند، پیشبرد بیمه هوشمند و ارتقای فرهنگ بیمه در جامعه، ارتقای بیش از پیش صنعت بیمه کشور را در پی خواهد داشت.

اینجانب در ۱۳ آذرماه، روز ملی بیمه، فرصت را مغتنم شمرده، ضمن تبریک  این روز به همه فعالان، ذینفعان و متخصصان شبکه بیمه ای کشور، از تلاش های دلسوزانه آنان که نقش بی بدیلی در دستاوردهای این صنعت راهبردی و ارائه خدمات شایان توجه به مردم داشته اند، تقدیر و تشکر می کنم.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 157085
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا