بهره‌برداری از نخستین نیروگاه بادی در سیستان و بلوچستان تا شهریورماه

به گزارش جهان صنعت نیوز:  «محمد حسن متولی زاده» در نشست وزیر نیرو با نمایندگان شورای عالی استان‌ها که به منظور بررسی مشکلات صنایع آب و برق در استان‌ها تشکیل شده بود، افزود: برق‌رسانی به ۱۸۷ روستا در این استان را در دستور کار داریم و عملیات اجرایی هم از امروز شروع شده و امید است به سرعت این کار انجام شود.

مدیرعامل توانیر درباره درخواست تغییر تعرفه مناطق گرمسیری، خاطرنشان کرد: تغییر تعرفه در هر جایی اتفاق افتاده، مصرف را ۷۰ درصد افزایش داده است.
متولی‌زاده درباره مسئله جمع‌آوری تیرهای برق روستاها، گفت: همه این‌ مسایل در طرح‌های هادی روستایی دیده شده و اگر بنیاد مسکن کار خود را خوب انجام نداده، انتظار از وزارت نیرو در این رابطه، مازاد بر قانون و غیر قانونی است، اما اگر بخشداری و دهداری آمادگی داشته باشد، با وجود این که در بودجه‌های ما نیست، برای تسریع در این کار آمادگی وجود دارد ۵۰ درصد بودجه‌های مورد نیاز تامین شود.

وی ادامه داد: امسال برنامه داریم ۱۰۰ هزار تیر برق مشروط به همکاری دهیاری‌ها، در روستاها جمع‌آوری شود.

 اعتبارات آبرسانی روستایی

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: اعتبارات مناسبی برای آبرسانی به روستاهایی که هنوز به آب آشامیدنی دسترسی ندارند در نظر گرفته شده است.

“حمیدرضا جانباز” هم در این نشست گفت: اقدام‌های خوبی در بخش آب روستایی با مجوزهایی که از مقام معظم رهبری و مجلس گرفته شد صورت گرفت و عملکرد این دولت در طول دو دوره در این بخش، عملکرد مناسبی است.

وی ادامه داد: اقدام‌های صورت گرفته بدان معنا نیست که مشکل آب روستایی در کشور حل شده است، بخش زیادی از جمعیت ما هنوز درگیر این مسئله هستند که اعتبارات مناسبی برای این بخش درنظر گرفته شده و سعی می‌شود تداوم پیدا کند.

جانباز از بازچرخانی فاضلاب به عنوان یکی از موارد پیشنهادی برای همکاری وزارت نیرو در این بخش با شهرداری‌ها نام برد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور  گفت: تعداد شهرهایی که در تنش آبی هستند نسبت به سال‌های گذشته کمتر شده و البته در برخی استان‌ها مانند سیستان و بلوچستان مشکلاتی وجوددارد.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 120566
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا