بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی فردا آغاز می‌شود

به گزارش جهان صنعت نیوز:  جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی رییس جمهوری از فردا- شنبه- با بررسی صلاحیت «حسین باغگلی» وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش و قرائت گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس درباره وی، آغاز می‌شود.

بر اساس ماده ۲۰۴ آیین نامه داخلی مجلس در روند بررسی‌صلاحیت وزرا، ابتدا رییس جمهوری به مدت ۲ و نیم ساعت به دفاع از برنامه‌های دولت و همچنین معرفی وزرای پیشنهادی و برنامه‌های آنها می پردازد. بر اساس قانون ۵ نماینده موافق و ۵ نماینده مخالف، دیدگاه‌های خود را درباره کلیات برنامه ارائه می‌کنند و سپس بررسی صلاحیت و برنامه‌های هر یک از وزرای پیشنهادی براساس حروف الفبا و با ارایه گزارش کمیسیون مربوطه هر وزیر آغاز می شود. پس از استماع گزارش کمیسیون درباره گزینه پیشنهادی دو نماینده موافق و دو نماینده مخالف هر کدام به مدت ۱۵ دقیقه درباره نقاط قوت و ضعف وزیر پیشنهادی اظهار نظر خواهند کرد و در نهایت وزیر پیشنهادی به مدت ۳۰ دقیقه فرصت خواهد داشت تا از برنامه ها و دیدگاه های خود برای احراز پست وزارت دفاع کند.

بر پایه اعلام «سیدنظام الدین موسوی» سخنگوی هیات رییسه مجلس، جلسات رای اعتماد به صورت دو شیفت برگزار می شود و مجلس در این دوره نطق میان دستور نخواهد داشت  و براساس پیش بینی، بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی تا روز سه شنبه ادامه خواهد یافت. پس از پایان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی، رای گیری کلی برای وزرای پیشنهادی در جلسه علنی انجام می‌شود که تاکنون تصمیم بر برگزاری این رای گیری به صورت الکترونیکی بوده است. پس از پایان رای گیری نتایج رای نمایندگان مجلس به هریک از وزرای پیشنهادی اعلام خواهد شد.

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژهسیاسی
شناسه : 210157
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا