دور چهارم مسابقات جبل الطارق؛

بانوی شطرنج ایران قهرمان جهان را متوقف کرد

جهان صنعت نیوز| به گزارش روز شنبه ایرنا از فدراسیون شطرنج، در دور چهارم مسابقات جبل الطارق «سارا خادم الشریعه» نماینده شطرنج کشورمان برابر سوپر استاد بزرگ و قهرمان حال حاضر جام جهانی «لون آرونیان» با ریتینگ ۲۷۶۷ به تساوی دست یافت. با این تساوی ارزشمند، خادم الشریعه ۲۵٫۹ واحد افزایش ریتینگ داشت و به رده دوازدهم رده بندی زنده برترین شطرنج بازان بانوی جهان صعود کرد.
تساوی امروز موجب شد مجموع امتیازات خادم الشریعه در مسابقات جبل الطارق به عدد ۳٫۵ برسد ؛او پیش از این توانسته بود به سه برد پیاپی دست پیدا کند.
در هفدهمین دوره مسابقات جبل الطارق ۵۵۳ شطرنج باز در ۵ بخش در حال رقابت هستند. بخش استادی این رقابت ها در ۱۰ دور برگزار می شود و جایزه نفر اول ۲۵ هزار دلار در نظر گرفته شده است.
جبل الطارق کشوری کوچک در جنوب اسپانیا است.
همچنین در دور یازدهم تورنمنت تاتا استیل «پرهام مقصودلو» نماینده شطرنج ایران برابر «ولادیسلاو کوالف» از بلژیک با ریتینگ ۲۶۸۷ قرار گرفت و شکست خورد. با این باخت مجموع امتیازات مقصودلو در عدد ۶ ماند.
شطرنج بازهای ایران در هفته پیش رو روزهای پرکاری دارند؛ افزون بر مقصودلو و خادم الشریعه که در رقابت های بین المللی حاضر هستند ۱۱ شطرنج باز برتر مرد ایران در شهرستان جم رقابت های خود را برای قهرمانی کشور آغاز کرده اند.


اخبار برگزیدهورزشی
شناسه : 10402
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا