بازگشایی مدارس به صورت تدریجی است

به گزارش جهان صنعت نیوز:   علیرضا کمرئی با تشریح نحوه بازگشایی مدارس در سال تحصیلی۱۴۰۱-۱۴۰۰ افزود: در سال تحصیلی جدید، آموزش و پرورش برای فعالیت‌های حضوری و غیرحضوری دانش آموزان در مدارس، برنامه ترکیبی دارد که این برنامه در روستاها، شهرها و پایه‌های تحصیلی مختلف متناسب با شرایط مدارس و جغرافیای همان مناطق اجرا می‌شود.


وی با یادآوری این که بازگشایی مدارس به صورت تدریجی، اقتضایی و با ملاحظات مختلف و بر اساس اصول مشخص، صورت می‌گیرد، گفت: سلامت دانش‌آموزان، معلمان، کادر مدرسه و خانواده‌ها بر همه چیز تقدم دارد؛ به گونه‌ای که تا از ایمنی دانش‌آموزان اطمینان حاصل نشود، مدارس به شکل حضوری باز نخواهند شد.

عضو شورای معاونان وزارت آموزش وپرورش با بیان این که دوز اول واکسیناسیون برای معلمان سراسر کشور انجام شده است، تصریح کرد: با هماهنگی وزارت بهداشت تزریق دوز دوم در حال اجراست. همچنین کادر مدرسه و رانندگان سرویس، طبق برنامه، واکسینه خواهند شد.

کمرئی افزود: همچنین برنامه هایی برای واکسیناسیون خانواده دانش آموزان پیش بینی کرده ایم که اگر بر اساس گروه‌های سنی، والدین دانش آموزی تاکنون واکسینه نشده باشند، بتوانند واکسن کرونا را دریافت کنند.

وی تصریح کرد: اگر چه جریان آموزش در سال گذشته از طریق «مدرسه تلویزیونی ایران» و «شبکه شاد» پیگیری شد، اما به هیچ وجه آموزش مجازی و آموزش راه دور، جایگزین حضور معلم در کلاس درس و ارتباط رو در روی معلم با دانش آموز نمی‌شود. قطعاً آموزش های مجازی از کیفیت مطلوب و مورد انتظاری برخوردار نیست؛ بطوری که افت میانگین نمرات دانش‌آموزان، یکی از نشانه‌های آن است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: افرادی که در نقاط دوردست عشایری و روستایی زندگی می‌کنند، در سال تحصیلی گذشته محرومیت زیادی داشتند. این افراد، امسال در شروع فعالیت‌های حضوری مدارس، در اولویت قرار دارند؛ چرا که جهت‌گیری عدالت محور، ایجاب می‌کند از نقطه‌ای شروع کنیم که بیشتر آسیب دیده است.

کمرئی با تأکید بر لزوم توجه به دانش آموزان مناطق محروم، گفت: از اول مهر، آموزش حضوری از مدارس روستایی و عشایر که تعداشان زیاد نیست و فقط ۷.۵ درصد جمعیت دانش آموزی را تشکیل می‌دهند، به تدریج آغاز می شود. 

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: الگوهای بازگشایی از ماه‌ها پیش طراحی و آماده شده است و این گونه نیست که قریب به ۱۴ میلیون دانش‌آموز را بدون توجه به پروسه ایمن‌سازی، راهی مدرسه کنیم. بازگشایی‌ها به تدریج اتفاق می‌افتد و برای این اتفاق ارزیابی‌های دقیقی صورت می‌گیرد.

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژه
شناسه : 215584
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا