بارش باران و برف ۶ روزه در ۱۷ استان/ دمای هوا ۹ درجه کاهش می‌یابد

به گزارش جهان صنعت نیوز: بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی امروز و فردا در برخی مناطق استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان،‌ زنجان،‌ ارتفاعات البرز در استان‌های قزوین،‌ البرز و تهران افزایش ابر گاهی بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی شده است.


در شهرهای تهران،‌کرج، اصفهان،‌ اراک و مشهد افزایش غلظت آلاینده‌های جوی پیش بینی شده است. چهارشنبه با گذر امواج تراز میانی جو در شمال غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران،‌ غرب اصفهان و ارتفاعات شمال خوزستان ابرناکی، رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود. به تدریج با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر بارش در استان‌های ساحلی دریای خزر،‌ خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی آغاز می‌شود.

پنجشنبه بارش در مناطق مذکور افزایش می‌یابد و گستره آن استان‌های چهارمحال و بختیاری، شمال فارس،‌اصفهان و غرب یزد را فرا خواهد گرفت.

 بر اساس اعلام سازمان هواشناسی طی دو روز آینده دریای خزر مواج است و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف پیش بینی می‌شود. روز جمعه از میزان بارش در نوار شمالی کشور کاسته می‌شود و در مناطقی از غرب، جنوب غرب،‌ جنوب، مرکز و شرق کشور باران،‌وزش باد و گاهی رعدوبرق پیش بینی شده است.

طی روزهای چهارشنبه تا جمعه در سواحل دریای خزر، شمال غرب و شمال شرق و طی روزهای پنجشنبه و شنبه هفته آینده در دامنه‌های جنوبی البرز،‌غرب،‌مرکز و شرق کشور کاهش دما ۵ تا ۹ درجه‌ای پیش بینی شده است.

توصیف سامانه اول: ادامه فعالیت سامانه بارشی

نوع مخاطره: بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی، در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف

منطقه اثر:

دوشنبه ۱۴۰۰/۰۸/۱۰: آذربایجان غربی، شمال کردستان.

اثر مخاطره: احتمال آب‌گرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌ها همراه با کاهش دید به ویژه در گذرگاه‌های کوهستانی، احتمال بالا آمدن سطح رودخانه‌ها، کاهش دید و احتمال تأخیر در پروازها.

توصیه: احتیاط در تردد و عدم توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، احتیاط در عبور از جاده‌های کوهستانی و به همراه داشتن تجهیزات زمستانی.

توصیف سامانه دوم: افزایش گرادیان فشاری

زمان پایان: دوشنبه ۱۴۰۰/۰۸/۱۰

نوع مخاطره: وزش باد شدید گاهی همراه با گرد و خاک.

منطقه اثر: شمال و شرق سیستان و بلوچستان و جنوب خراسان جنوبی.

اثر مخاطره: خیزش گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید.

توصیه: احتیاط در تردد، تقویت سازه‌های سست و موقت مانند تابلوهای تبلیغاتی، داربست و غیره، عدم تردد و توقف در کنار ساختمان‌های نیمه‌کاره و خودداری از تردد غیر ضروری در زمان غبارآلود شدن هوا.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 225693
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا