اوج گیری دوباره اعتراض‌ها در عراق؛ دست‌کم ۹ نفر در بغداد کشته شدند

جهان صنعت نیوز: اعتراض‌ها در عراق پس از چند روز آرامش بار دیگر اوج گرفت و طبق نوشته خبرگزاری فرانسه دست‌کم ۹ معترض شامگاه جمعه شش دسامبر (۱۵ آذر) در نزدیکی میدان تحریر بغداد کشته و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند.


خبرگزاری رویترز شمار معترضان کشته شده در این روز را ۱۴ نفر اعلام کرده است.

طبق نوشته رسانه‌های محلی و بین‌المللی، احتمال افزایش تعداد کشته‌ها وجود دارد زیرا طبق گفته شاهدان عینی، اعتراض‌ها همچنان در مرکز بغداد ادامه دارد و صدای تیراندازیهای ممتد شنیده می‌شود.

درگیری‌ها در حالی رخ داده است که صبح روز جمعه آیت‌الله سیستانی،‌ مرجع بزرگ شیعیان در عراق اعلام کرد که نخست‌وزیر این کشور باید بدون «دخالت خارجی» انتخاب شود.

پارلمان عراق یکشنبه گذشته در نشستی فوق‌العاده با استعفای دولت عادل عبدالمهدی موافقت کرد. با این حال وی تا تعیین جانشین خود در سمت نخست‌وزیری باقی می‌ماند.

اعتراض‌های ضد دولتی عراق در اوایل ماه اکتبر گذشته (مهر ماه) در پایتخت و برخی از شهرهای مذهبی شیعه‌نشین آغاز شد که بزرگترین تظاهرات از زمان سقوط صدام حسین در سال ۲۰۰۳ میلادی محسوب می‌شود.

طبق آمار برخی از خبرگزاری‌های بین‌المللی تاکنون بیش از ۴۴۰ نفر در جریان درگیری‌های معترضان با نیروهای امنیتی کشته شده‌اند. تعداد زخمی‌ها در این مدت نیز ۲۰ هزار نفر ذکر شده است.

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژه
شناسه : 68157
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا