انتخابات نظام مهندسی تهران دو هفته دیگر برگزار می‌شود

به گزارش جهان صنعت نیوز:  انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان‌ها که از روز ۲ مهرماه به شکل الکترونیکی و غیرحضوری آغاز شده تا کنون در ۲۶ استان کشور برگزار شده است.


انتخابات استان‌های تهران، آذربایجان‌شرقی، زنجان، سمنان و کرمان باقی مانده که انتخابات زنجان و کرمان ۱۱ مهر برگزار می‌شود. انتخابات استان‌های آذربایجان‌شرقی و سمنان هفته آینده و تهران در دو هفته آینده خواهد بود.

در این دوره هر فرد می‌تواند با آی‌پی و شماره تلفن ثبت شده خود در سازمان نظام مهندسی رای بدهد که گفته می‌شود امکان تخلف به صفر رسیده است.

آنطور که علی‌محمد عبدی قهرودی ـ مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان وزارت راه و شهرسازی ـ خبر داده، میزان مشارکت در این دوره از انتخابات به ۴۵ درصد رسیده؛ در حالی که سال ۱۳۹۷ میزان مشارکت ۳۱ درصد بود.

وجه تمایز دیگر انتخابات فعلی به حذف افرادی که دارای تعارض منافع هستند مربوط می‌شود. مهندسانی که دارای تعارض منافع هستند یا در استان ردصلاحیت می شوند یا وزارت راه و شهرسازی بند «ج» ماده ۲۳ قانون نظام مهندسی را در مورد آنها اعمال می‌کنند.

طبق قانون کارکنان هشت دستگاه اجرایی و نظارتی از جمله وزارت راه و شهرسازی، وزارت کشور، شهرداری‌ها، اعضای شورای شهر، کارکنان سازمان نظام مهندسی، بنیاد مسکن، مناطق آزاد و شهرکهای صنعتی برای حضور در هیات مدیره سازمان نظام مهندسی استانها می‌بایست پس از کسب آرای لازم از دستگاه متبوع خود استعفا دهند.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانمسکن
شناسه : 219453
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا