امکان ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال را داریم

به گزارش جهان صنعت نیوز:  منصور یزدی‌زاده در نشست خبری صبح امروز (سه‌شنبه) خود در دهمین نمایشگاه بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در معدن و صنایع معدنی ایران (ماینکس) اظهار کرد: ظرفیت تولید فولاد ما به ۴۰ میلیون تن رسیده است و مشکلی در جهت تامین فولاد یک میلیون واحد مسکونی نداریم. مهم‌ترین مشکل ما در زمینه بوروکراسی‌های اداری است و به‌ویژه در بحث صدور مجوزها، پروانه‌های بهره‌برداری و… است؛  لذا بایستی اتاق فکری با حضور تولیدکنندگان شکل گیرد که در آن  دغدغه تولیدکنندگان فولاد و سایر صنایع مرتبط با مسکن مطرح و موانع و اقدامات لازم برای تحقق ساخت یک میلیون واحد مسکونی بررسی شود.  

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان ادامه داد: امیدواریم با توجه به شرایط تحریمی که بیشتر داخلی هستند، موانع موجود برطرف شود. تاکنون مانعی به لحاظ تحریم‌ها در واردات و صادرات نداشته‌ایم و بیشتر تحریم‌های ما داخلی است.  ذوب آهن اصفهان و شرکت میدکو تنها تولیدکنندگان کوره بلند فولاد در کشور هستند که به دلیل خروج معدنی‌ها از تخصص خودشان با مشکلات فراوانی برای تامین سنگ آهن مواجه هستند؛ لذا با توجه به شرایط موجود باید به سمت واردات مواد اولیه رفت.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۵ نوع محصول جدید برای امسال در سبد محصولات تولیدی ذوب آهن اصفهان وجود دارد که تاکنون بی‌سابقه بوده است، گفت: محصولاتی که در ذوب آهن تولید شده دارای ارزش افزوده بالایی هستند. همچنین در تولید ریل در ذوب آهن اصفهان به محصولات با کیفیت و ظرفیت مناسب رسیده‌ایم. در رابطه با صادرات ریل نیز، با توجه به توان تولید ریل ۳۶ متری و وجود قابلیت حمل آن‌ها به دنبال بازارهای صادراتی در این حوزه هستیم. امیدواریم قراردادهای جدیدی منعقد شود و شاهد صادرات بیشتر ریل باشیم.  

یزدی‌زاده تصریح کرد: با توجه به اینکه ذوب آهن کمترین بهره را از یارانه انرژی دریافت می‌کند و خود تامین‌کننده برق و گاز است، امیدواریم در زمستان مشکلی در زمینه انرژی نداشته باشیم. با توجه به کوره بلند بودن ذوب آهن اصفهان در زمستان با محدودیت گاز مشکلی نخواهیم داشت.  با توجه به نوع تکنولوژی تولید، کمبود گاز هم چندان تهدیدی برای ذوب آهن محسوب نمی‌شود؛  امیدواریم سایر صنایع فولادی هم در این زمینه مشکلی نداشته باشند.

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان با بیان اینکه افزایش هزینه بایستی دارای معیار باش گفت: البته از سال گذشته میزان هزینه‌های ما در کمترین حالت ممکن نسبت به شاخص‌های دیگر بوده است.  به طور کلی در شرایط خوبی قرار داریم و همین‌ موضوع باعث شده تا بانک‌ها برای استفاده ذوب آهن از تسهیلات، استقبال کنند.

وی خاطرنشان کرد: صحبت‌های وزیر نشان می‌دهد که اظهار نظرها  کارشناسی است. امروز در زنجیره فولاد تنها مشکل توزیع عادلانه مواداولیه است. در این زمینه انتظار داریم دولت بیشتر ورود کرده و موانع را رفع کند. ضمن اینکه عدم دخالت دولت در قیمت‌گذاری فرکانس بسیار خوبی داشته است.  

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانصنعت و معدنمسکن
شناسه : 226106
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا