افزایش ۴.۲ درصدی قیمت مرغ ماشینی نسبت به ماه قبل

به گزارش جهان صنعت نیوز: در تیر ماه ١۴٠٠ تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف خوراکی در مناطق شهری کشور به شرح زیر است:


نان و غلات:

در این گروه، اقلام رشته آش با ۳.۴ درصد، شیرینی خشک با ٣.٢ درصد و ماکارونی با ١.٨ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها:

در این گروه، اقلام مرغ ماشینی با ۴.۲ درصد، گوشت گاو یا گوساله با ١.٨ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند. همچنین در این گروه گوشت گوسفند با ۰.۶ درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته است.

لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به تخم مرغ ماشینی با ۱۱.۶ درصد، روغن مایع با ٣.۴ درصد و ماست پاستوریزه با ٢.٨ درصد بوده است. همچنین در این گروه روغن نباتی جامد با ٢.۶ درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته است.

میوه و خشکبار:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به هندوانه با ١٣ درصد و خربزه با ١٠.٧ درصد می‌باشد. همچنین در این گروه لیموترش با ۱۴.۶ درصد و موز با ٧.٢ درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

سبزیجات و حبوبات:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به پیاز با ۱۴ درصد، خیار با ١٠.٣ درصد و هویج فرنگی با ١٠.٢ درصد می‌باشد. همچنین در این گروه گوجه فرنگی با ١.٠ درصد و سیب زمینی با ٠.٩ درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به نوشابه گازدار با ٧.٩ درصد و شکر با ۴.٩ درصد است.

برای مطالعه متن کامل گزارش به (اینجا) مراجعه کنید.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 206555
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا