افزایش ۱۱۰ درصدی پرونده‌های تخلف در بازار

جهان صنعت نیوز: به گزارش روز دوشنبه وزارت صنعت، معدن و تجارت، «حسین مدرس خیابانی» در شصت و نهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار کشور اضافه کرد: ارزش ریالی این پرونده‌ها با ۱۸۵ درصد افزایش، بیش از ۱۶۹ میلیارد و ۸۷۱ میلیون ریال برآورد می‌شود.

وی ادامه داد: بازرسان سازمان حمایت، سازمان‌های صنعت استان‌ها، بازرسی اصناف و همچنین اتحادیه‌های تحت پوشش، در ۲۱ روز بعد از اجرای طرح تشدید بازرسی بعد از اصلاح قیمت بنزین، حدود ۵۱۶ هزار و ۲۹۰ مورد بازرسی انجام داده‌اند. همچنین برای ۳۷ هزار و ۹۴۳ متخلف صنفی برگه گزارش بازرسی به ارزش بیش از یک هزار و ۲۱۷ میلیارد و ۱۷۵ میلیون ریال صادر و مراتب را جهت بررسی های بعدی به تعزیرات حکومتی ارجاع کرده‌اند.

مدرس خیابانی اضافه کرد: تعداد بازرسی سازمان حمایت و سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها در این ۲۱ روز بیش از ۲۹۸ هزار و ۷۶۵ مورد بوده که نسبت به مدت مشابه ماه گذشته بیش از ۷۰ درصد افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: از طریق سامانه ۱۲۴ و برنامه آپ که شکایت مردمی را در سطح عرضه وصول می‌کند، در این ۲۱ روز بیش از ۲۵ هزار و ۱۲۵ مورد شکایت دریافت و مورد رسیدگی قرارگرفته است.

این مقام مسوول گفت: بازرسی اصناف نیز در این مدت بیش از ۲۱۷ هزار بازرسی در سطح خرده فروشی و عمده فروشی ها انجام داده و برای بیش از ۱۱ هزار متخلف صنفی پرونده تخلف تشکیل و مراتب را به تعزیرات حکومتی استان‌ها ارجاع داده است.

استقرار پایگاه‌های بازرسی اصناف در مراکز بزرگ تجاری استان‌ها

قائم مقام وزیر صنعت در امور بازرگانی افزود: با توجه به مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور و با محوریت اتاق اصناف در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها و در مراکز بزرگ تجاری و بازارهای مرکزی شهرها، پایگاه‌های دائمی بازرسی مستقر می شود.

مدرس خیابانی خاطرنشان کرد: هم اکنون در ۱۷ استان پایگاه‌های بازرسی دایر شده و ۶۱ پایگاه فعال وجود دارد که با دریافت شکایت‌های شهروندان در مراکز تجاری در همان محل به تخلفات گزارش شده رسیدگی می‌کنند.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 69064
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا