افتتاح ۶ طرح برقی در استان‌های کرمان و یزد

به گزارش جهان صنعت نیوز:  دومین مرحله افتتاح طرح‌های مهم صنعت آب و برق در قالب پویش هر هفته#الف_ب_ایران فعالیت خود را از فروردین‌ماه امسال آغاز کرد.


این مرحله از پویش، بهره‌برداری از طرح‌های مهم صنعت آب و برق را برای سراسر کشورمان در شرایط سخت تحریمی به همراه داشت و نشان داد با وجود شرایط سخت تحمیل شده به کشور، قطار سازندگی دولت «تدبیر و امید» زمین‌گیر نشده و همچنان با قوت رو به جلو در حرکت است.

وزیر نیرو در زمان راه‌اندازی این پویش به مردم قول داده بود تا پایان سال هر هفته از پروژه‌های مهم صنعت آب و برق در سراسر کشور رونمایی شود.

 قرار است در قالب پویش هر هفته#الف_ب_ایران، از ۲۵۰ پروژه مهم صنعت آب و برق در سراسر کشور با سرمایه گذاری ۵۰ هزار میلیارد تومان بهره برداری شود.

اکنون این پویش به هفته سی و هفتم خود رسیده و امروز «رضا اردکانیان» وزیر نیرو، ۶ پروژه صنعت برق با اعتبار ۲۴۰ میلیارد تومان را افتتاح کرد.

از مجموع ۶ پروژه تامین برق دو پروژه در استان کرمان و چهار پروژه در استان یزد است .

” نیروگاه مقیاس کوچک ۶ مگاواتی کیانیرو” و “پروژه برق‌رسانی به ۱۱ روستا” با تحت پوشش قراردادن ۱۲۸ خانوار در استان کرمان با ۴۲.۹ میلیارد تومان اعتبار افتتاح شد.

همچنین در استان یزد نیز “نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی اردکان (چادرملو)”، “توسعه ترانس دوم ۶۳.۲۰ کیلوولت سرو اردکان”، “اصلاح و بهینه سازی و تعمیرات اساسی پست ها و خطوط انتقال وفوق توزیع” و “برق رسانی به ۶ روستا” با جمعیت ۹۶ خانوار در مجموع با سرمایه‌گذاری ۱۹۶.۹ میلیارد تومان به بهره‌برداری  رسید.

تامین برق پایدار، بهبود کیفیت برق مشترکان، کاهش تلفات برق، تامین برق متقاضیان صنعتی، ایجاد اشتغال در بخش صنایع پایین دستی پست و کاهش خاموشی‌ها از جمله اهداف پروژه‌های صنعت برق در دو استان کرمان و یزد است.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 166352
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا