اعلام آمادگی یونیدو برای توسعه همکاری‌های صنعتی با ایران

جهان صنعت نیوز: به گزارش روز پنجشنبه معاونت آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت، معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت سمت به اتفاق هیات همراه با لی یانگ، دبیر کل سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) در حاشیه هجدهمین کنفرانس سازمان توسعه صنعتی ملل متحد(یونیدو)، دیدار و در خصوص همکاری های دو جانبه گفتگو کردند.


در هجدهمین کنفراس سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو)، دبیر کل این سازمان ضمن تشریح ماموریت‌های این سازمان در جهت اجرای اهداف توسعه پایدار صنعتی سازمان ملل متحد، آمادگی خود را برای اجرای پروژه‌های مشترک با ایران اعلام کرد. 

وی در ادامه به برخی از پروژه‌های مشترک ایران و یونیدو، همچون پروژه توسعه پایدار صنعت سنگ در ایران، بهبود  کسب و کارهای کوچک و متوسط در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات اشاره و اظهار کرد: علاوه بر این موارد، آمادگی یونیدو برای همکاری بیشتر با ایران در آینده‌ای نزدیک را اعلام می‌دارم. 

در این نشست همچنین، معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت گزارشی از پروژه‌های خاتمه یافته، در حال اجرا و در نوبت اجرا به صورت مشترک با یونیدو را ارائه و تصریح کرد: این پروژه‌ها در حوزه های حفظ محیط زیست، کارآیی منابع، بهبود زنجیره ارزش در صنایع و کشاورزی، صنعت سبز و ایجاد اشتغال پایدار بوده است. 

برات قبادیان در ادامه اظهار کرد: این پروژه‌ها از جمله پروژه های اولویت دار توسعه صنعتی در «برنامه ششم توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی ایران» در سال های ١٣٩۶ تا ١۴٠٠ است.

وی همچنین پروژه های ظرفیت سازی تجارت، کارآیی و بهره وری انرژی در صنایع کلیدی انرژی بر، تعویض گازهای مخرب کارخانجات یخچال سازی و ایجاد اشتغال پایدار برای زنان، جوانان و افراد معلول را از جمله پروژه های در حال اجرا با همکاری یونیدو دانست. 

معاون آموزش پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت به پروژه  توسعه زنجیره ارزش ماهیگیری و صنایع وابسته در چابهار، پروژه توسعه سکونت پایدار مهاجرین افغانی در ایران و نوآوری در پروژه توسعه منطقه استان بوشهر اشاره و خواستار تامین مالی پروژه  توسعه پایدار صنعت سنگ از سوی یونیدو شد تا این پروژه هرچه زودتر به مرحله عملیاتی برسد. 

قبادیان در ادامه خواستار کمک مالی ١/۵ میلیون دلاری «GEF» برای تکمیل پروژه بهبود بهره وری و بهینه سازی مصرف انرژی از سوی یونیدو در ایران شد.

در پایان معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت به نمایندگی از وزارت صنعت، معدن و تجارت از دبیرکل توسعه صنعتی ملل متحد برای حضور در ایران و بازدید از پروژه‌های مشترک با یونیدو دعوت و تصریح کرد: به زودی از سوی وزارت صمت به عنوان مرجع ملی یونیدو در ایران از دبیرکل توسعه صنعتی ملل متحد به صورت رسمی دعوت به عمل خواهد آمد تا از این پروژه‌ها بازدید شود.

 

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژه
شناسه : 58897
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا