از ۵ اپلیکیش شهری در افتتاحیه تهران هوشمند رونمایی شد

جهان صنعت نیوز: پیروز حناچی روز دوشنبه در سومین نمایشگاه و همایش تهران هوشمند در سالن برج میلاد اظهار داشت: مزیت کشور جمعیت جوان است که می‌توان آن را به فرصت تبدیل کرد و وظیفه ما در شهرداری تهران علاوه بر سرویس‌های ایحاد شده به شهروندان، ایجاد فضای کسب و کار نیز هست و ما یکی از اصلی‌ترین شتابدهنگان شهر تهران هستیم.


وی ادامه داد: شهرداری محیط مناسب برای افرادی که خدمات را تسهیل می‌کنند، ارائه می‌دهد. ما لایحه‌ای به شورای شهر خواهیم داد تا فضای مناسبی برای استارتاپ‌ها ایجاد کنیم.

حناچی گفت: ما برنامه مفصلی پیش بینی کرده‌ایم و اصلی‌ترین اقدام آن تشکیل شورای راهبردی تهران هوشمند متشکل از افراد حقیقی و حقوقی و تصویب برنامه‌ها است.

وی تصریح کرد: در اسمارت سیتی ۲۰۱۹ شهرداری تلاش زیادی کرد و با ارائه برنامه‌ها یکی از کاندیداهای شش گانه دریافت جایزه شد. نیاز است در عرصه‌های بین‌المللی اتفاقات خوب را به درستی منعکس کنیم که در رنکینگ جهانی نیز قرار بگیریم.

حناچی افزود: ایده‌های نوآورانه، پایش‌ها و پیشرفت پروژه‌ها را در دستور کار قرار دادیم و هفته گذشته در گذر نوآوری مردم با هوشمندسازی آشنا شده و در مترو نیز ادامه این روند ادامه پیدا می‌کند.

شهردار تهران تصریح کرد: نیاز است بهره برداری باز و فضای نوآوری ایجاد شود و از حداکثر فرصت استفاده کنیم و آن را به فضایی برای اشتغال که اصلی‌ترین فرصت است استفاده و زیر ساخت‌ها را ایجاد کنیم. در حوزه چالش‌های شهری، حل معضل پسماند در مراحل آخر است و همچنین طرح کاپ کاهش پسماند را داریم که در حمل زباله های تهران موفق عمل کرده است‌ تا اساسا پسماندی را در شهر تهران دفن نکنیم و این کار امکان پذیر است.

وی عنوان کرد: هر لحظه خدمات جدیدی به استارتاپ‌ها در خصوص شهر هوشمند ارائه می‌شود. در دوره جدید تمام تلاش ما این است که شهرداری تهران به عنوان شتابدهنده اصلی در سطح شهر تهران خدمات ارائه کند.

حناچی همچنین در جمع خبرنگاران افزود: لایحه‌ای برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان به شورای شهر ارائه می‌شود تا بتوانیم از  نیروی جوان به عنوان یک فرصت استفاده کنیم.

وی ادامه داد: در خصوص انتقال داده‌ها مقاومت‌هایی صورت می‌گیرد و سرویس‌هایی وجود دارد اما پس از آن اطلاعات در اختیار همه قرار می‌گیرد و تفاهم‌هایی که با دستگاه‌ها داریم. همچنین بیشتر اطلاعات در اختیار بخش خصوصی است که می‌توانیم استفاده کنیم.

شهردار تهران در خصوص تاثیر شهر هوشمند بر آلودگی هوا گفت: زمانی که سرویس و خدمات را از طریق موبایل بگیرید بسیاری از سفرهای بی مورد درون شهری حذف می‌شود و آلودگی نیز کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به مشکل شرکت بیدود عنوان کرد: شرکت بیدود گزارش‌هایی داد که نسبت سرمایه‌گذاری چرخ اقتصادی آن نمی‌گشت و چون نوپا است باید استفاده کنندگان افزایش پیدا کند اما ما نیز حمایت‌هایی می‌کنیم.

به گفته وی، تهران هوشمند عرصه رقابت است و یکی از تاثیرات آن ارزان شدن خدمات است.

 

اخبار برگزیدهدانش و فناوری
شناسه : 68977
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا