از عملکرد و لغزش یک قاضی دلم به درد آمد

به گزارش جهان صنعت نیوز:  وی ادامه داد: شیاطین و دشمنان سعی می‌کنند از نقطه‌ضعف انسان استفاده کنند و ما که می‌خواهیم پرچمدار انقلاب و الگوی حسنه در جهان باشیم باید بیش از همه به سنگینی مسوولیت توجه کنیم و نباید در مقابل ناملایمات، کمبودها و فشارها صبرمان لبریز شود و از پای درآییم.

رییس دستگاه قضا، اجرای عدالت را از وظایف مهم حکومت دانست و گفت: امروز مردم از نظام اسلامی انتظار اجرای عدالت در همه زمینه‌ها را دارند؛ نه فقط عدالت در صدور حکم.

محسنی‌اژه‌ای افزود: امروز که می‌خواهیم به پیروی از انبیا و اولیا و ائمه هدی اسوه حسنه باشیم باید در همه بخش‌ها بر اساس عدل رفتار کنیم و تاکید ولی امر بر تدوین پیوست عدالت‌خواهانه برای همه تصمیمات و مصوبات در همین راستاست.

رییس قوه قضاییه گفت: وقتی تصمیمی می‌گیریم یا قانونی را تصویب و بخشنامه‌ای را صادر می‌کنیم باید بیندیشیم که سبب تحقق و گسترش عدالت شده یا برعکس موجب ایجاد رانت و انحصار می‌شود و شکاف طبقاتی را بیشتر و افرادی را از فرصت‌ها محروم می‌کند.

محسنی‌اژه‌ای از اخلاق نیز به عنوان نیاز امروز انسان یاد کرد و گفت: بخش اعظمی از مسائل اسلامی را اخلاق تشکیل می‌دهد که تحقق عدالت را هم به دنبال خود دارد و موجب حفظ انسان در برابر هواهای نفسانی می‌شود.

وی تصریح کرد: گاهی اخلاق عملی از هر خطابه و هر نوشته‌ای بیشتر اثرگذار است و با توجه به شرایط امروز، باید بیش از پیش صبر، عدالت‌ورزی و رعایت اخلاق اسلامی را در سرلوحه کارهای‌مان قرار دهیم.

رییس قوه قضاییه افزود: خیلی اوقات انسان به راحتی زبان باز می‌کند و حرف‌های نادرست می‌زند و مطالبی که نسبت به آنها علم و یقین ندارد بیان می‌کند و توجیه هم می‌کند که دیگران چنین گفته‌اند و یا چنین شایعه شده است.

وی تصریح کرد: در شرایط دشوار امروز باید از سرنوشت کسانی که در چهار دهه گذشته به دلیل غفلت دچار خطا و انحراف شده‌اند عبرت گرفت و از خدا، قرآن و نماز و پیامبر اعظم و خاندان او که وسیله تقرب الهی هستند استمداد بجوییم تا خدا لحظه‌ای ما را در برابر لغزش‌ها رها نکند.

اخبار برگزیده
شناسه : 224277
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا