ارزهای دیجیتالی در یک نگاه

به گزارش جهان صنعت نیوز:  اگرچه ارزهای دیجیتالی نسبتا نوپا هستند اما توانسته اند به سرعت در بین شمار زیادی از معامله گران محبوب شوند. در سال ۲۰۰۹ و با استخراج نخستین بیت کوین از شبکه غیرمتمرکز، فصل جدیدی در این ارزها رقم خورد و تنها چهار سال بعد ارزش هر بیت کوین به ۱۰۰۰ دلار رسید. در این بازه زمانی دیگرارزهای دیجتالی مشهور یعنی لایت کوین و ریپل نیز معرفی شدند.


ارز دیجیتالی چیست؟

از دیجیتالی به ارزی اطلاق می‌شود که در بستر بلاک چین که قابلیت حفظ و ضبط تراکنش ها را به صورت دیجیتالی دارد استخراج می شود.

قراردادهای هوشمند

یک قرارداد غیرقابل بازگشت که به صورت کد در بستر بلاک چین نوشته میشود و به طرفین امکان می دهد به صورت ناشناس با هم مبادله کند. این قابلیت در سال ۲۰۱۵ و با معرفی ارز دیجیتالی اتریوم وارد ادبیات دنیای ارزهای دیجیتالی شد.

موارد استفاده از ارزهای دیجیتالی

از این ارزها می‌توان برای پرداخت بی واسطه، حفظ ارزش (به دلیل محدودیت در استخراج آن ها)، معامله کردن به صورت ناشناس و مالکیت دیجیتالی استفاده کرد.

چه تعداد بیت کوین استخراج شده است؟

به صورت کلی امکان استخراج ۲۱ میلیون بیت کوین وجود دارد که در حال حاضر تنها حدود ۲.۵میلیون واحد دیگر برای استخراج باقی مانده و ۱۸.۵ میلیون واحد دیگر باقی مانده اند.

بزرگ ترین استفاده کنندگان ارزهای دیجیتالی

طیف وسیعی از نهادها و بانک ها در حال حاضر مشتریان این ارزها هستند. شرکت‌های ” ای بی ام”، مایکروسافت، بانک جی پی مورگان، بانک مرکزی چین و دولت ونزوئلا از جمله طرف‌هایی هستند که به صورت عملیاتی یا پایلوت استفاده از این ارزها را آغاز کرده‌اند.

ارائه خدمات مالی وسیع تر به جهان

به لطف نیاز نداشتن این ارزها به امکانات فیزیکی بانکداری سنتی، می توان امیدوار بود با توسعه فناوری ارزهای دیجیتالی حدود ۱.۳ میلیارد انسان در سراسر جهان که اکنون به خدمات بانکی دسترسی ندارند بتوانند از آن ها استفاده کنند. همچنین برآورد می شود به لطف صرفه جویی در وقت مشتریان و کاهش نیاز به رفت و آمدها، سالانه ۱۶ میلیارد دلار به اقتصاد جهانی افزوده شود.

 

اخبار برگزیدهخواندنیدانش و فناوری
شناسه : 114588
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا