ارزآوری ۴۵۰ میلیون دلاری قیر برای ایران

به گزارش جهان صنعت نیوز: بهمن حسین زاده در حاشیه افتتاح یازدهمین نمایشگاه بین المللی قیر ، آسفالت، عایق‌ها و ماشین آلات وابسته، گفت: ایران به عنوان یکی از ۱۰ کشور برتر جهان در زمینه تولید قیر، این محصول را به ۱۹ کشور جهان صادر می کند.


وی با بیان اینکه در سال ۹۸، صادرات قیر برای ایران ۴۵۰ میلیون دلار ارزآوری داشته است، افزود: برگزاری یازدهمین نمایشگاه قیر،آسفالت،عایق ها و ماشین آلات وابسته می تواند بر افزایش این میزان کمک کند.

حسین زاده با اعلام اینکه این نمایشگاه در فضایی بالغ بر ۱۲ هزار مترمربع در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی ایران آغاز به کار کرده است، یادآور شد: ۱۲۵ شرکت ایرانی تا ۶ بهمن ماه آخرین دستاوردها و فناوری ها در حوزه راه و شهرسازی را تحت عنوان یازدهمین نمایشگاه بین المللی قیر، آسفالت، عایق ها و ماشین آلات وابسته در معرض دید مسئولان، علاقمندان و متخصصین این حوزه قرار می دهند.

مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران با اعلام رشد ۲۰ درصدی یازدهمین نمایشگاه بین المللی قیر، آسفالت، عایق ها و ماشین آلات وابسته نسبت به دوره قبل، گفت: تمام تولیدکنندگان، صادرکنندگان بزرگ در حوزه قیر، قیرهای پلیمری، قیرهای اصلاح شده،تولید کنندگان پلنت کارخانجات قیر، آسفالت،عایق ها، خطوط بسته بندی و تجهیزات مربوطه در این نمایشگاه حضور دارند.

وی افزود: ماشین آلات راهسازی مدرن نمایش داده شده در یازدهمین نمایشگاه بین المللی قیر، آسفالت، عایق ها و ماشین آلات وابسته با بومی سازی دانش فنی با قیمت های بسیار پایین تر از نمونه خارجی این ماشین آلات در داخل کشور ساخته شده اند.

حسین زاده همچنین به حضور شرکت های دانش بنیان در یازدهمین نمایشگاه بین المللی قیر، آسفالت، عایق ها و ماشین آلات وابسته نیز اشاره کرد و گفت: این شرکت ها موجب شده اند که فرایندهای برش، تخریب، نخاله برداری در آسفالت منجر به کاهش مصرف قیر و آسفالت تا میزان ۶۰ درصد کاهش هزینه های ترمیم را تجربه کنند.

وی در پایان در مورد شرکت استارت آپ هایی در زمینه نفوذپذیری قیر، اندازه گیری نقطه نرمی قیر و نقطه اشتعال در این نمایشگاه اعلام کرد: این استارت آپ ها پروژه های زیادی با مشارکت دانشگاه های صنعتی شریف و امیرکبیر آماده کرده اند که می تواند به روند اجرای پروژه های راهسازی و عمرانی بسیار کمک کند. همچنین استارت آپ های دیگری نیز در این رویداد حضور دارند که با تکیه بر فن آوری نانو در اجرای آسفالت و چسب آسفالت جهت جلوگیری از بازسازی کامل جاده ها بر پایه کاهش هزینه ها و سهولت در اجرا اقدام کرده اند.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 84835
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا