ارتقای تعامل تجاری با کشورهای منطقه از اولویت‌های اصلی دولت است

به گزارش جهان صنعت نیوز:  سیدرضا فاطمی‌امین در اختتامیه نهمین نشست اجلاس کمیته مشترک تجاری ایران و پاکستان اظهار داشت: روابط سیاسی ایران و پاکستان در وضعیت مناسبی قرار دارد، اما تعاملات اقتصادی دو کشور باید تقویت شود.

وی با بیان اینکه در دو روز گذشته مذاکرات به طور کارشناسی انجام شد و به توافقات خوبی دست یافتیم، خاطرنشان کرد: توسعه روابط تجاری با پاکستان به صورت عملیاتی از امروز آغاز می شود و در دو ماه آینده هیات ایرانی برای بررسی بیشتر در پاکستان حضور خواهد یافت.

وزیر صنعت با تاکید بر هدف‌گذاری مشترک دو کشور برای افزایش پنج میلیارد دلاری تجارت در دو سال آینده، تصریح کرد: با تحقق این مهم به روابطی که باید در سال های گذشته دست می یافتیم، خواهیم رسید.

وی با اشاره به الگوهای فرهنگی مشترک دو کشور، خاطرنشان کرد: روابط سیاسی در وضعیت مناسبی قرار دارد اما تعاملات اقتصادی به میزان کافی توسعه نداشته است که به دنبال تقویت آن هستیم.

دستور کار اصلی نهمین نشست کمیته مشترک تجاری ایران و پاکستان با حضور وزرا و مقامات ارشد امور تجاری و بازرگانی بود که به موجب آن تازه‌ترین تحولات مرتبط با همکاری‌های دوجانبه اقتصادی، بازرگانی، تجارت مرزی، گمرک و توسعه بازارچه‌های مشترک مرزی بررسی شد.

علاوه بر این موضوعاتی چون قراردادهای تجارت ترجیحی و تجارت آزاد میان ایران و پاکستان و همکاری در برپایی نمایشگاه با حضور مقامات بانکی، تجاری، بخش خصوصی و مسوولان اتاق‌های بازرگانی دو کشور همسایه پیگیری شد.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانصنعت و معدن
شناسه : 227155
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا