ادامه تبریک‌ها به رییسی

به گزارش جهان صنعت نیوز: علاوه بر شخصیت‌هایی که روزهای گذشته این انتخاب را تبریک گفته بودند، روز گذشته کیم‌جونگ اون، رهبر کره‌شمالی هم در پیام تبریکی انتخاب رییسی به عنوان رییس‌جمهور را نشانگر اعتماد عمیق ملت ایران و انتظار بالایشان از او دانست.


کاظم غریب‌آبادی سفیر ایران در وین نیز از ارسال پیام کتبی محمد سانوسی بارکیندو، دبیرکل اوپک، به ابراهیم رییسی خبر داد. همچنین رییس‌جمهور افغانستان در تماس تلفنی با ابراهیم رییسی ضمن تبریک به او برای پیروزی در انتخابات ابراز امیدواری کرد که در زمان فعالیت رییسی همکاری‌ها میان دو کشور گسترش یابد.

واکنش سخنگوی وزارت خارجه فرانسه به انتخاب شدن سیدابراهیم رییسی هم از پربازدیدترین اخبار روز گذشته بود.

او در این باره گفت: «فرانسه انتخاب شدن آقای ابراهیم رییسی را به عنوان رییس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران مورد توجه قرار داده است.» استفان دوجاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل نیز در واکنش به انتخاب رییسی گفت که آنتونیو گوترش مایل به ادامه همکاری با مقامات ایرانی بر مبنای احترام متقابل است. او همچنین احتمال پیام تبریک به رییسی از سوی گوترش را «نزدیک به تاریخ تحلیف» دانست.

عبدالمجید تبون رییس‌جمهوری دموکراتیک خلق الجزایر نیز در پیامی خطاب به رییسی تبریک گفت. همچنین رییس‌جمهور قرقیزستان نیز در پیامی این انتخاب را تبریک گفت. بارزانی رییس اقلیم کردستان نیز در گفت‌وگوی تلفنی به رییس‌جمهور منتخب ایران تبریک و درباره راهکارهای گسترش روابط دوجانبه بحث و تبادل نظر کرد.

اخبار برگزیدهسیاسی
شناسه : 198238
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا