آیت‌الله یزدی دار فانی را وداع گفت

 به گزارش جهان صنعت نیوز:  لحظاتی پیش از منابع حوزوی کسب اطلاع کرد که این عضو خبرگان رهبری به دیار باقی شتافته است.آیت‌الله یزدی که از چندی پیش به دلیل کهولت سن و بیماری دستگاه گوارشی در بستر بیماری بود صبح امروز چهارشنبه ۱۹ آذر ماه به دیدار حق شتافت.


جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز با صدور اطلاعیه ای ضمن تایید این خبر، «ضایعه فقدان این عالم ربانی را به ساحت مقدس ولی‌الله الاعظم امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و مراجع عظام تقلید مخصوصاً رهبر معظم انقلاب “مدظله العالی” و حوزه‌های علمیه تسلیت» گفته است. 

در این اطلاعیه از آیت الله یزدی به عنوان یکی از شاگردان برجسته امام خمینی(ره) و آیت الله بروجردی(ره) یاد و تاکید شده است: ایشان از همراهان استوار و ثابت قدم مبارزات انقلابی امام خمینی(ره) علیه ظلم و فساد و کفر و استکبار بودند از ایشان تالیفات زیادی در علوم دینی و فقهی به یادگار مانده است.

ریاست سابق قوه قضاییه، عضو سابق شورای نگهبان، نماینده استان قم در مجلس خبرگان رهبری، دبیر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه از جمله مسئولیت های ایشان بود.

ایشان همچنین نماینده استان تهران در دومین، سومین و چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری بود و در چهارمین دوره برای یک سال ریاست این مجلس را برعهده داشت.

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژهسیاسی
شناسه : 158243
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا