آمریکا ۲ تریلیون دلار در جنگ افغانستان خرج کرده است

به گزارش جهان صنعت نیوز:  طبق محاسبات هزینه‌های جنگ در دانشگاه براون، آمریکا بیش از ۲ تریلیون دلار در جنگ افغانستان هزینه کرده است که این شامل ۸۰۰ میلیارد دلار هزینه‌های مستقیم و ۸۳ میلیارد دلار برای آموزش نیروهای افغانی است.


از آنجایی که دولت‌های آمریکا بیشتر این پول را وام گرفته‌اند چندین نسل از آمریکایی‌ها باید بازپرداخت این وام‌ها را به عهده بگیرند.

برای اینکه تصوری در مورد این میزان پول داشته باشید باید بگوییم هزینه کنترل نیروهای طالبان در این سال‌ها بیش از ثروت روی هم رفته جف بزوس، ایلان ماسک، بیل‌گیتس و ۳۰ میلیاردر ثروتمندترین‌های جهان می‌باشد.

سرانه هزینه این جنگ برای هر آمریکایی برابر با ۲۰ هزار دلار می‌باشد.

دانشگاه براون پیش‌بینی کرده است که هزینه بهره‌ای که دولت آمریکا برای وام‌های گرفته شده بابت جنگ افغانستان باید بپردازد، تا سال ۲۰۵۰ به ۶.۵ تریلیون دلار خواهد رسید.

این در حالی است که اگر جان‌های از دست رفته را در نظر بگیریم هزینه این جنگ از این هم فراتر می‌رود. آمریکا ۲,۴۸۸ نفر از سربازان وظیفه خود را در جنگ با طالبان در افغانستان از دست داد و حدود ۴ هزار نفر از پیمانکاران غیرنظامی آمریکایی هم در این درگیری کشته شده‌اند. در جنگ افغانستان که بیش از ۲۰ سال طول کشیده است بیش از ۶۶ هزار نظامی و پلیس با ملیت افغانی هم کشته شده‌اند.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 210025
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا