آلودگی هوا تورهای تهران‌گردی را هم لغو کرد

به گزارش جهان صنعت نیوز به نقل از ایرنا: آلودگی هوا که همواره با آغاز سرمای پاییز و در ادمه زمستان، چند سالی است به میهمان ناخوانده هوای کلانشهرها بدل شده، امسال هم با شدت هر چه بیشتر باعث تعطیلی مدارس از یک سو و از سوی دیگر به بیمارستان کشاندن شهروندان متعددی برای استفاده از دستگاه اکسیژن شده به ویژه در پایتخت کشورمان شده است.


هر چند این هوای آلوده با خود تعطیلی مدارس را به همراه داشت اما با این وجود خانواده‌های تهرانی که بخشی از روزهای فراغت خود را به تورهای یک روزه فرهنگی و گردشگری پایتخت کشور اختصاص می‌دادند نیز به سبب همین هوا ترجیح دادند در منزل بمانند.

این بی‌میلی خانواده‌ها برای شرکت در تورهای یک روزه دفاتر مسافرتی و آژانس‌های ارائه‌دهنده این خدمات را بر آن داشته تا برای جلوگیری از بار مالی افزون در کنار کسادی و بی‌رغبتی مخاطبان به این تورها تا اطلاع ثانوی و پایدار شدن هوای سالم در پایتخت برگزاری تورهای یک روزه تهران‌گردی را تعطیل کنند.

تعطیلی به خواست آژانس‌ها بود نه دستور وزارتخانه

دکتر محمدرضا بوستانی، پژوهشگر حوزه میراث فرهنگی و از تورگردانان تخصصی نقاط تاریخی پایتخت روز پنجشنبه با اعلام این خبر گفت: برگزاری تورهای یک روزه تهران‌گردی تحت برنامه آژانس‌های ارائه‌دهنده تورهای تفریحی – زیارتی است و به دلیل اینکه این تشکل‌ها زیر نظر بخش خصصوصی ارائه می‌شوند برای برپایی یا لغو چنین تورهایی نیازمند دستور یا آیین‌نامه از وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیستند.

وی ادامه داد: همچنین به سبب بی‌میلی عموم مردم برای استفاده از این تورها و جلوگیری از بار مالی برنامه‌ریزی این تورها بر دوش آژانس‌ها برای رزرو موزه‌ها،‌ کاخ موزه‌ها و اماکن دیدنی تهران که در کنار تورها به مخاطبان ارائه می‌شد؛ جمیع شرکت‌ها و آژانس‌های ارائه‌دهنده این خدمات تا اطلاع ثانوی و پایدار شدن هوای سالم در پایتخت برگزاری این تورها را لغو کردند.

پیشتر در خبرها اعلام شده بود نشست سه‌شنبه‌های تهران‌گردی ستاد گردشگری شهرداری تهران نیز لغو شده است. این دستور از اول آذرماه توسط مدیر جدید ستاد گردشگری داده شده است. تورهای پیاده‌گردی این ستاد نیز به دلیل آلودگی هوا تا اطلاع ثانوی چند هفته‌ای است که برگزار نمی‌شود.

 

اخبار برگزیده
شناسه : 75850
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا