آقای شهردار

به گزارش جهان صنعت نیوز:   زاکانی البته درحالی این کرسی به شدت سیاسی را به دست آورد که نه تحصیلات مرتبط داشت، نه سابقه مدیریت شهری لازم! همین دو مساله هم سبب شده بود که انتخاب او به عنوان شهردار در هفته‌های اخیر با حواشی و انتقادات بسیاری همراه باشد و حتی یک آزمون مهم برای دولت رییسی و وزیر کشور وی به حساب آید. درباره نظر دولت البته زمزمه‌های ضدونقیضی به گوش می‌رسد. مثلا از یک سو گفته می‌شد که دولت سیزدهم اگر لازم باشد قانون را تغییر می‌دهد تا زاکانی را شهردار کند و از سوی دیگر شاهد بودیم که دیده‌بان ایران به نقل از یک منبع آگاه از مخالفت دولت با امضای حکم زاکانی نوشته بود!

نهایتا اما زاکانی شهردار شد تا به این ترتیب هم مزد خود را بابت ایفای نقش پوششی در انتخابات اخیر بگیرد و هم اینکه به دولت راه نیافته باشد. در واقع این‌طور که به نظر می‌رسد سهم زاکانی بابت تاثیری که بر رقابت‌های انتخاباتی ۱۴۰۰ گذاشت نه از جیب رییسی بلکه از جیب قالیباف پرداخت شد. شاهد آنکه رییس فعلی مجلس با وجود تلاش‌هایی که برای رای آوری لیست برنده در این انتخابات کرد و با وجود اینکه توانست بیش از نیمی از کرسی‌های پارلمان شهری را از آن یاران خود کند و حتی با وجود همه تلاش‌هایی که برای اعمال نفوذ در انتخاب شهردار تهران کرد، به مقصود نرسید و دستش از مدیریت پایتخت کوتاه ماند.

حالا دیگر زاکانی که بیش‌از ۳۰ هزار نفر شهروند عادی در کارزاری اینترنتی، از وزارت ‌کشور خواسته بودند حکم شهرداری او را به ‌سبب نقض قانون امضا نکند؛ به «بهشت» رفته و می‌تواند امیدوار باشد که در سال‌های آینده امکان راه‌یابی به پاستور را هم دارد. هرچه باشد شهرداری تهران پیش‌تر هم مقدمات رییس‌جمهور شدن افراد را فراهم آورده و همین هم بر اهمیت آن افزوده است. سودای ریاست‌جمهوری در سر زاکانی هم عیان‌تر از آن است که نیازی به گفتن داشته باشد.

همه اینها اما گذشته و پرداختن به آن در اصل قضیه یعنی شهردار شدن زاکانی تاثیری ندارد. او کار خود را از همان عصر پنجشنبه، بعد از عیادت از رییس شورای شهر و با تجدید میثاق با روح بلند شهیدان در معراج‌الشهدا شروع کرد. در صفحه توئیترش هم با انتشار عکسی از این اقدام، نوشت: «به نام خدا و یاد دوستانم…»

او در جمع خبرنگاران هم گفت: «از اولین کارهایی که در برنامه داریم این است که یک اقدام اساسی و جدی را در خصوص کرونا انجام دهیم تا شهرداری رسالت‌ها و مسوولیت‌های اجتماعی خود را در جهت خدمت به مردم تهران در کاهش آلام و دردهایی را که از قبل کرونا به آنها تحمیل می‌شود انجام دهد.»

لازم به ذکر است که رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای پایان دادن به حواشی ایجاد شده درباره شهرداری تهران، با اشاره به طی فرآیند قانونی صدور حکم شهرداری برای منتخب شورای شهر تهران گفت: «برای اتقان موضوع، وزیر کشور طی نامه‌ای خطاب به معاون اول رییس‌جمهور از هیات دولت نیز استفسار کرد که هیات وزیران روز گذشته در جلسه خود، تصدی پست شهرداری تهران برای شهردار منتخب شورای شهر تهران را با توجه به همترازی شهردار کلانشهرها با مقامات بلااشکال دانست.»

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژهسیاسی
شناسه : 213163
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا