آغاز عرضه ارز دیجیتالی چین

به گزارش جهان صنعت نیوز: به نقل از سی ان بی سی، بانک مرکزی چین با صدور بیانیه ای اعلام کرد که نتایج اولیه آزمایش ارز دیجیتالی این کشور رضایت بخش بوده است و به زودی عرضه ارز دیجیتالی این کشور به مردم عادی آغاز خواهد شد. آخرین مرحله از پایلوت ارز دیجیتالی چینی در شهر سوژو در ۶۵ مایلی شانگهای انجام شد.  


قرار است ۲۰ میلیون یوان (سه میلیون دلار) ارزدیجیتالی این کشور به صورت قرعه کشی در اختیار افراد مختلف قرار گیرد. به هر فرد برنده نیز معادل ۲۰۰ یوان دیجیتالی تخصیص داده خواهد شد و آن ها می توانند این ارزدیجیتالی را برای خرید در برخی سایت های اینترنتی استفاده کنند.  

یوان دیجیتالی که توسط بانک مرکزی چین توسعه پیدا کرده است، نخستین ارزدیجیتالی در جهان محسوب می شود که توسط بانک مرکزی یک کشور توسعه داده می شود و بانک مرکزی چین نیز در نظر دارد تا از آن به عنوان ابزار پرداخت نوین در این کشور استفاده کند.  

سایر ارزهای دیجیتالی نظیر بیتکوین دارای پشتوانه رسمی نیستند اما یوان دیجیتال به دلیل پشتوانه قدرتمند خود می تواند ارز معتبرتری برای خریداران باشد.  

بانک های مرکزی به شدت دنبال استفاده از ظرفیت ارزهای دیجیتالی هستند اما تاکنون نتوانسته اند یک ارز معتبر را توسعه دهند. پیش بینی می شود تا پایان سال آینده به جز بانک مرکزی چین، شمار دیگری از بانک های مرکزی در جهان نیز ارز دیجیتالی خود را توسعه دهند.  

پیشتر بانک مرکزی چین با صدور بیانیه ای اعلام کرده بود که از زمان آغاز عملیات پایلوت آزمایشات فنی ارزدیجیتالی این کشور، حدود ۳.۱۳ میلیون تراکنش با استفاده از آن بین شهرهای مختلف این کشور نظیر شنژن و ژیون گان صورت گرفته است. این برنامه های پایلوت پیشرفت مثبتی داشته اند و از اواخر ماه آگوست تاکنون حدود ۶۷۰۰ کاربر دولتی چینی از این ارزدیجیتالی برای انجام امور مربوط به تراکنش ها استفاده کرده اند.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانخواندنیدانش و فناوری
شناسه : 157925
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا