احتمال جنگ اتمی بین هند و پاکستان

 جهان صنعت نیوز: کانال تلویزیونی «جیو تی وی» گزارشی منتشر کرده و به نقل از نخست وزیر پاکستان، احتمال شروع جنگ اتمی بین هند و پاکستان را مطرح کرده است.

براساس این گزارش، عمران خان نخست وزیر پاکستان، گفته است که اگر بین پاکستان و هند نبردی شروع شود درنهایت منجر به پرتاب راکت های هسته ای خواهد بود که این مساله می تواند به نابودی کل منطقه منجر شود.

براساس این گزارش که خبرگزاری اسپوتنیک هم آن را مخابره کرده، این مقام پاکستانی نسبت به پیامد های شروع چنین جنگی بین دو کشور هشدار داده و گفته است که اثرات منفی چنین جنگی دامن همه کشورهای جهان را خواهد گرفت.

نخست وزیر پاکستان در گفت وگو با یک شبکه تلویزیونی قطری اظهار کرده است که: ما بارها به تمام کشورها و مجامع جهانی اخطار داده ایم که ممکن است هند بخواهد با صحنه سازی یک اتفاق تروریستی در کشمیر پاکستان را مقصر این رویداد قلمداد کند.

احتمال جنگ اتمی بین هند و پاکستان
عمران خان، نخست وزیر پاکستان

وی که رهبری حزب تحریک انصاف پاکستان را هم برعهده دارد مدعی شده است که اگر دونالد ترامپ با نیت حل و فصل مشکل کشمیر پادرمیانی کند می تواند برای همیشه این مناقشه را پایان دهد.

وی با طرح این ادعا که هندی ها به دعوت های ما برای مذاکره پاسخ درستی نداده و پیشنهاد مذاکره را رد کرده اند، گفت که همیشه مخالف جنگ بوده است.

عمران خان گفته است که قصد دارد در سخنرانی سازمان ملل متحد از حقوق مردم کشمیر حمایت کند.

 

خبرهای بیشتر در این باره: 

 

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژه
شناسه : 48310
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا