۴۰۰ روستای سیستان و بلوچستان در محاصره سیل

جهان صنعت نیوز: احمدعلی موهبتی، استاندار سیستان‌وبلوچستان گفته است که ۴۰۰ روستای جنوب سیستان و بلوچستان در محاصره سیل قرار دارد.

آقای موهبتی گفته است که “سیلاب در جنوب این استان ارتباط بیش‌از ۵۰۰ روستا را قطع کرده بود که با تلاش‌های صورت گرفته بخشی از ارتباط برقرار شده ولی حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ روستا همچنان در محاصره سیل هستند”.

وی با وجود جاری شدن سیل و کشته شدن حداقل یک نفر براثر آن گفته است که “لطف خدا شامل حال ملت ایران شده و برف و باران سراسر کشور را فراگرفته” و سپس شرایط فعلی را با سال گذشته مقایسه نموده و گفته: “سال گذشته در چنین ایامی در این استان همه‌ی سدها بی‌آب بود و در قریب به ۲۰۰ روستا آبرسانی سیار انجام ‌می‌شد”.

حسینعلی شهریاری، نماینده زاهدان هم گفته است که سیل اخیر در این شهرستان موجب “خرابی‌ها و خسارتی” در حاشیه زاهدان که “۳۰۰ هزار نفر حاشیه نشین وجود دارد” شده و اکثر خانه‌های این مناطق “خشت و گلی است، افراد مستضعف در این خانه‌ها ساکن هستند”.

محمداسماعیل مطلق، مشاور معاون بهداشت در مدیریت کاهش خطر بلایای وزارت بهداشت از انجام تهمیدات این وزارتخانه برای “جلوگیری از بروز بیماری‌های واگیر در مناطق سیل‌زده” خبر داده و گفت: “تیم‌های بهداشت محیط، سلامت در بلایا و گروه بیماری‌های واگیر به این استان‌ها اعزام شده‌اند و تا کنون موردی از اپیدمی بیماری‌های واگیر در این مناطق نداشته‌ایم”.

آقای مطلق در خصوص کشته‌شدگان و مصدومان سیل اخیر نیز گفته که تا روز گذشته ۲۲ دی‌ماه یک نفر در شهرستان سرباز فوت کرده و هشت نفر مصدوم و ۱۲ خانم باردار به مراکز مراقبتی و یا مراکز زایمان منتقل شده‌اند.

مدیرعامل هلال احمر استان کرمان نیز گفته است که “تاکنون ۲۰ تن موادغذایی توسط هلال احمر کرمان” به سیستان و بلوچستان ارسال شده است.

دیروز رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر از کشته شدن یک نفر در استان هرمزگان و مفقود شدن یک نفر هم در سیستان و بلوچستان در پی حوادث جوی دو روز گذشته خبر داد.

بارش شدید باران و طغیان رودخانه‌های فصلی شماری از شهرها و روستاهای استان سیستان و بلوچستان را در معرض سیل قرار داده است.

در استان هرمزگان هم شماری از شهرهای این استان از جمله بندرلنگه، بندرعباس، قشم، میناب دچار سیل و آبگرفتگی شده‌اند.

 

شهرستان‌های خاش، دلگان و روستاهای حاشیه تفتان در استان سیستان و بلوچستان در محاصره سیل قرار دارند و”ارتفاع آب در برخی مناطق تا کمر است”.

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژه
شناسه : 82256
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا