مشارکت ۲ هزار و ۸۰۰ دانشجو در پویش مقابله با کرونا

به گزارش جهان صنعت نیوز: غلامرضا غفاری روز سه شنبه درباره پویش دانشجویی مقابله با کرونا با عنوان زندگی «دست یاریگر توست»، اظهار داشت: ثبت نام در این پویش از هفته گذشته در سامانه http://itmfd.behdasht.gov.ir/page/corona آغاز شد؛ این پویش کار مشترک میان معاونت های فرهنگی وزارتخانه های علوم و بهداشت است.

غفاری با بیان اینکه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی هم امکان فعالیت در این پویش را دارند، درباره عملکرد این کمپین، خاطرنشان کرد: یکی از نقاط قوت پویش زندگی دست یاریگر توست اعلام آمادگی افراد در حوزه های مورد علاقه و تخصصی است.معاون فرهنگی وزیر علوم افزود: این توانمندی از نظر رشته، دوره و علاقه همچنین بر اساس مجموعه فعالیت های مورد نیاز، توسط دانشجویان در سامانه ثبت می شود.

به گفته غفاری، اطلاعات ثبت شده دانشجویان به ستادهای مرتبط با کرونا ارسال می شود؛ همچنین با توجه به امکان تفکیک استان و محل سکونت دانشجویان در این سامانه، قابلیت ها و توانایی های دانشجویان در اختیار ستادهای استانی مقابله با کرونا قرار می گیرد تا در صورت نیاز به آنها مراجعه شود.

وی با اشاره به ویژگی اصلی راه اندازی این پویش دانشجویی، تاکید کرد: با مسأله ای در کشور مواجه هستیم که حل آن از عهده یک دستگاه یا مجموعه برنمی‌آید بلکه تمام دستگاه ها و سازمان ها باید با هماهنگی، همدلی و مسوولیت پذیری پیگیر برطرف کردن آن باشند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با اشاره به انتظار از جامعه دانشجویی کشور، گفت: در این عرصه هم از جامعه دانشجویی کشور انتظار بیشتری وجود دارد و از این رو، در  دو عرصه این مباحث را دنبال می کنیم.

وی ادامه داد: همه دانشگاهیان به ویژه دانشجویان با توجه به اینکه اطلاعات و توانمندی بیشتری دارند، در ارتباط با مسأله آگاه سازی، خودمراقبتی و توجه به اصول بهداشتی باید فعالیت داشته باشند؛ البته رعایت این مسائل از خودشان شروع می شود.

غفاری اظهار داشت: در مرحله بعد، محیط و میدانی است که در آن حضور دارند و ایفای نقش می کنند که همان به کارگیری توانمندی حرفه ای و تخصصی است که از آن برخوردارند.

وی گفت: بر اساس هماهنگی های به عمل آمده با ستادهای مربوط به مقابله با کرونا، در صورت نیاز طی فراخوانی از حضور این دانشجویان در زمینه های مختلف استفاده شود.

تا این لحظه، هزار و ۹۷۱ دانشجو از وزارت بهداشت، ۶۱۴ دانشجو از وزارت علوم و ۲۱۸ دانشجو از دانشگاه آزاد اسلامی در این پویش ثبت نام کرده اند.

 

اخبار برگزیده
شناسه : 93639
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا