سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان به آب آشامیدنی سالم نیاز دارند

جهان صنعت نیوز: سعید لک، نماینده وزارت بهداشت ایران که به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان برای بررسی مشکلات سیل‌زدگان رفته به خبرگزاری دولتی ایرنا گفت که مردم این استان “همچنان با کمبودها و مشکلات متعددی از جمله تامین آب شرب سالم، غذا، پتو و لوازم زندگی مواجه هستند و راه ارتباطی برخی روستاها همچنان قطع است”.


نماینده معاونت پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران همچنین گفته است: “مشکلات مردم سیل زده بسیار زیاد است، حدود ۲۰۰ هزار نفر و بیش از ۹۰۰ روستا تحت تأثیر سیل هستند و راه ارتباطی حدود ۳۰ روستا قطع است”.

وی افزود: “در بسیاری از مناطق زمین شکاف برداشته و از هم باز شده است. راههای ارتباطی از بین رفته و خیلی جاها آسفالت روی جاده باقیمانده اما زیر آن کاملا خالی شده و اگر خودرویی از روی جاده رد شود، ممکن است با فروریختن جاده سرنشینان آن آسیب ببینند”.

به گفته نماینده وزارت بهداشت تنها “۲۳ درصد مردم مناطقی که اکنون درگیر سیل هستند به آب آشامیدنی سالم دسترسی دارند”.

وی گفته است که دلیل کمبود دسترسی به آب آشامیدنی خراب شدن آب‌انبارها مخصوص نگهداری آب آشامیدنی در اثر سیل است.

این مقام دولتی وسعت خرابی ها در مناطق سیل زده را “بسیار زیاد” دانست که رسیدگی به آن “بیش از توان استان سیستان و بلوچستان است و کمک به حل این معضل نیازمند حمایت و کمک ملی است”.

براساس برآورد استاندار سیستان و بلوچستان حدود ۱۱۰۰ میلیارد تومان خسارت به زیرساخت های این استان وارد شده است.

آقای لک گفت که به علت خسارت بالای سیل “کمک های مقطعی یک یا دو ماهه مشکلات مردم سیل زده” را حل نمی‌کند.

نماینده وزارت بهداشت ایران گفت که “بسیاری از بیمارانی که از قبل دچار بیماری‌های زمینه‌ای هستند درخواست دارند که برای درمانشان به آنها کمک شود و اقلام بهداشتی مثل شیرخشک نیز از جمله نیازهای مردم سیل زده است”.

پیشنهاد ویژه
شناسه : 83965
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا