افزایش چهار برابری قالیشویی‌های غیر مجاز / مردم مراقب باشند

به گزارش جهان صنعت نیوز:حمید محمدی رئیس اتحادیه قالی شویان تهران با اشاره به افزایش فعالیت چهار برابری قالیشویی‌های غیر مجاز در تهران به جهان صنعت نیوز گفت: هم اکنون ۳۰۰ تا ۳۵۰ واحد رسمی قالیشویی که پروانه کسب دارند و تحت نظارت اتحادیه قالیشویان هستند در تهران مشغول فعالیت‌اند.

رئیس اتحادیه قالیشویان تهران با هشدار به مردم از آنها خواست تا برای انتخاب قالیشویی به سایت اتحادیه مراجعه کنند و به هیچ عنوان قالی‌های خود را به واحدهایی که نمی شناسند تحویل ندهند.

وی تاکید کرد:این قالیشوها بدون مجوز و دفتر و تنها با یک وانت و شماره تلفن با تبلیغ در شبکه‌های مجازی و سایت‌ها اقدام به فعالیت می‌کنند.این افراد حتی کارخانه ندارند و قالی‌های مردم را برای شستشو به کارخانه‌های دیگر در اطراف تهران می برند و بیشتر در نقش یک واسطه عمل می کنند.

محمدی با اشاره به شیوه های جذب مشتری این افراد گفت:قالیشویان غیر مجاز با تبلیغ ارزان‌تر شستن با رقم پایین‌تری از نرخ اتحادیه مشتری جذب کنند و مردم را فریب می‌دهند و با این اقدام هم بازار قالیشویی های مجاز را کساد می‌کنند و هم کار بی کیفیتی ارائه می‌دهند.

وی در ادامه افزود:کارخانه هایی که از این افراد قالی‌ها را برای شست‌وشو تحویل می‌گیرند باید از آنها پروانه کسب بخواهند که قطعا به خاطر سودجویی در انجام آن احمال می‌کنند.

 رئیس اتحادیه قالیشویان تهران افزود:هرساله این غیر مجازها خسارات زیادی به مردم وارد می کنند در برخی از موارد شاهد سرقت فرش‌های دست بافت گران قیمتی بوده ایم که البته اتحادیه هیچ مسئولیتی در قبال آن ندارد چرا که مردم نباید قالی های خود را به این واحدهای غیر مجاز بسپارند و حتما قبل از تحویل قالی از داشتن پروانه کسب آنها مطمئن شوند.

وی ادامه داد:در نهایت حتما شماره تلفن قالیشویی‌های مجاز را از ۱۱۸ بگیرند چرا که تمام شماره تلفن‌های ثبت شده در سیستم ۱۱۸ دارای پروانه کسب هستند و اتحادیه در قبال آنها پاسخگو است.

محمدی از مردم خواست که افراد در صورت مشاهده تخلف می‌توانند با شماره تلفن ۶۶۸۸۱۱۴۳ تماس بگیرند.

 

پیشنهاد ویژه
شناسه : 88533
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا