آمریکا به چند شرکت مجوز صادرات دارو به ایران را داد

به گزارش جهان صنعت نیوز به نقل از ایلنا: عضو اتاق بازرگانی تهران گفته چند شرکت دارویی آمریکایی مجوز صادرات دارو به ایران دریافت کرده‌اند

علی‌رضا کلاهی، عضو اتاق بازرگانی تهران گفته است چند شرکت دارویی آمریکایی از وزارت خزانه‌داری آمریکا مجوز صادرات دارو به ایران دریافت کرده‌اند.

این شرکت‌ها همچنین اسامی چند بانک را برای مبادلات مالی ارائه کرده‌اند که وزارت خزانه‌داری آمریکا «دو بانک ایرانی» را قبول کرده است.

او به نام این دو بانک اشاره نکرده ولی گفته است اگر لوایح مربوط به پولشویی در مجمع تشخیص مصلحت تصویب نشود، این بانک‌ها نیز دچار مشکل خواهند شد و «این راه را خواهیم بست».

پیش از این، سیگال مَندلکر، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی ضمن استقبال از صادرات دارو و موارد بشردوستانه به ایران، گفته بود: «ما به شدت از تسهیل در این روند حمایت می‌کنیم».

معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا می‌گوید به رغم تحریم بانک مرکزی ایران مکانیزم‌های دیگری برای دریافت کمک‌های بشردوستانه، دارو و غذا وجود دارند و «ما به شدت از تسهیل در این روند حمایت می‌کنیم».

در ماه‌های اخیر گزارش‌های متعددی درباره وضعیت دارو در ایران منتشر شده است. سازمان دیدبان حقوق بشر در گزارشی که اوایل آبان منتشر شد، از تاثیر منفی تحریم بر دسترسی به دارو و دشوار شدن مبادلات مالی مربوط به واردات دارو نوشت.

 

 

پیشنهاد ویژه
شناسه : 71614
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا