۹۰ درصد جمعیت هدف کشور یک دز واکسن علیه کرونا را تزریق کردند

به گزارش جهان صنعت نیوز:  از وبدا، بهرام عین اللهی در دیدار با حسن محمد عباس سفیر لبنان در ایران افزود: ایران توانسته با ۶ مرکز تولیدی واکسن کرونا با پلتفرم های مختلف، گام هایی را در مقابله با کرونا بردارد.  


وی اظهارداشت: با تسریع و گسترش پوشش واکسیناسیون در ماه های اخیر، میزان مرگ و میر بیماران کرونایی در ایران علیرغم وسعت درگیری با اُمیکرون در کشور و ایجاد موج ششم بیماری اما روزانه بین ۲۰ تا ۳۰ نفر است.

علاقه داریم کشورهای اسلامی بدون مرز و ویزا باشند

وزیر بهداشت تصریح کرد: علاقه داریم که کشورهای مسلمان منطقه، ارتباطات بیشتری در زمینه های مختلف پزشکی، برگزاری کنفرانس های علمی و تحقیقات و پژوهش های مشترک و کاربردی، داشته باشند. در اروپا مرز بین کشورها برداشته شده و کشورها با یکدیگر مراوده علمی دارند و کنفرانس های علمی مشترکی برگزار می کنند و هر کدام از کشورهای اروپایی، همانند شهرهای یک کشور هستند و علاقه داریم که در آینده، کشورهای اسلامی بدون مرز و ویزا باشند.  

عین اللهی یادآور شد: آمادگی داریم که کنفرانس های مشترک در رشته های مختلف پزشکی را در لبنان یا ایران برگزار کنیم و دانشمندان ما در این کنفرانس ها حضور داشته باشند و با همکاران خود در لبنان، تبادل نظر داشته باشند.  

وی افزود: در حال حاضر ۹۷ درصد از داروی مورد نیاز ایران در داخل تولید می شود و در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی، ایران پیشرفت های خیلی خوبی داشته و امیدواریم بتوانیم شاهد تقویت تبادل دارو و تجهیزات پزشکی بین دو کشور و تسریع در ثبت داروهای ایرانی در لبنان باشیم.   

امکان ایجاد شعب دانشگاهی در لبنان را داریم

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: امکان ایجاد شعب دانشگاهی در لبنان را داریم البته دانشگاه های علوم پزشکی با دانشگاه های لبنان همکاری دارند و می توانیم تبادل استاد و دانشجو را گسترش دهیم. خوشحال می شویم که از وزیر بهداشت لبنان جهت سفر به ایران دعوت کنیم تا مذاکرات لازم جهت تقویت روابط دو کشور در حوزه سلامت را داشته باشیم البته نیاز است کارگروه هایی بین وزارت بهداشت ایران و سفارت لبنان تشکیل شود تا نیازها و استعدادهای همکاری های مشترک، شناسایی و به طور عملیاتی در این زمینه اقدام شود.  

از پیشرفت های ایران در حوزه های علمی و پزشکی آگاهی داریم

حسن محمد عباس سفیر لبنان در ایران نیز در این دیدار گفت: دهه فجر انقلاب اسلامی را به مقام معظم رهبری، ملت و دولت ایران تبریک می گوییم. از پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران بعد از پیروزی انقلاب به ویژه در حوزه های علمی و پزشکی و همه سطوح اجتماعی، بهداشتی و اقتصادی، آگاهی داریم.

وی اظهار داشت: می دانیم که دولت سیزدهم هدف و نیت خود را بر توسعه روابط با کشورهای همسایه  متمرکز کرده و به عنوان یکی از اهداف اساسی و اصلی سیاست خارجی اعلام کرده است. در دولت لبنان از سالها پیش نیز سیاست خارجی بر توسعه روابط با کشورهای همسایه در شرق و غرب لبنان است. لبنان روابط خوبی با کشورهای اروپایی دارد و هدف ما این است که روابط لبنان با کشورهای عربی و اسلامی به ویژه ایران توسعه پیدا کند.  

وی خاطرنشان کرد: سفارت لبنان در ایران آمادگی دارد که با وزارت بهداشت و مدیران این وزارتخانه تعامل بیشتری داشته باشد تا زمینه های توسعه روابط بین دو کشور، بررسی شود. همکاری ایران و لبنان از سالها قبل در حوزه آموزش پزشکی وجود داشته است.  

آموزش پزشکی در ایران در سطح بالایی قرار دارد

سفیر لبنان در ایران ادامه داد: دانشجویان زیادی از لبنان در ایران در رشته های پزشکی تحصیل کرده اند که البته بیشتر آنها بورسیه کامل دریافت کرده و برخی نیز با هزینه های شخصی برای تحصیل به ایران آمده اند. اکثر این افراد به لبنان بازگشته اند و دارای سطح بالایی از سواد و دانش و مهارت هستند که این نشان دهنده سطح بالای آموزش پزشکی در ایران است.  

عباس تصریح کرد: سفارت لبنان در ایران آمادگی دارد که درخواست های شرکت های دارویی ایرانی را دریافت و به وزارت بهداشت لبنان اعلام کند و ترجیح ما این است که این درخواست ها و همکاری شرکت های ایرانی از مسیر سفارت انجام شود. شرکت های دارویی و تجهیزات پزشکی ایرانی اگر بخواهند وارد بازار لبنان شوند، به عنوان سفارت به آنها کمک می کنیم و پلی بین آنها و وزارت بهداشت لبنان می شویم تا کار آنها تسهیل شود.  

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژه
شناسه : 244962
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا